Hoofdstuk 9 - Halverwege - Reisverslag uit Sydney, Australië van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu Hoofdstuk 9 - Halverwege - Reisverslag uit Sydney, Australië van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu

Hoofdstuk 9 - Halverwege

Door: Matthijs

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

06 Maart 2010 | Australië, Sydney

Bestaat er zoiets als een perfecte dag? Wie weet. Wat ik wel weet is dat gisteren er aardig dicht in de buurt kwam.


Ingrid en ik hebben gisteren de Bruny Island Cruise gedaan. Het leek wel of alles mee zat.

We werden opgehaald in Hobart, waar een aardige chauffeur de groep naar Bruny Island bracht (onder andere met veerpont). Toen we daar waren werden we onderverdeeld in boten. Wij pasten net niet meer in een boot, dus wij 'moesten' in de volgende. Dan maar de voorste stoelen, wat vervelend...

Onze gids was de baas van de organisatie, hij wist ons van alles te vertellen over de omgeving. We hebben zogenaamde Jurassic rotsformaties gezien; grote rotswanden die er al 250 miljoen jaar staan. Ook leuk was de Breathing Rock, waar iedere zoveel seconden een enorme explosie van water ontstond.

Even later zaten we op de Zuidelijke oceaan, het laatste stuk zee tussen Tasmanië en Antartica. We gingen naar wat kleinere eilandjes die wat zuidelijker lagen. Daar vonden we honderden en nog eens honderden zeehonden. Overal lagen ze te zonnen, te zwemmen of te vechten.

Ook hebben we een stuk op open zee gevaren. Het verbaasde mij hoeveel leven daar is; overal vogels die in groepen op vis jagen. Ook hebben we een aantal zeldzame vogels gezien. Onder andere de White-Bellied SeaEagle en de Albatros.

Opeens sloegen we een andere richting in; de gids had iets gezien vanuit zijn ooghoek. Dit laatste maakte de dag helemaal compleet: dolfijnen. Tientallen zwommen om ons heen, sprongen uit het water en raceten met de boot mee.

Toen we weer op het vaste land waren, kregen we nog een enorme lunch aangeboden, die ik natuurlijk niet af kon slaan. Daarna bracht de chauffeur ons weer terug naar Hobart, waar Shaun al met de auto klaar stond om ons op te halen.

Het was zeker de mooiste dag van mijn reis tot nu toe. Ook Ingrid, die een enorm dierenliefhebber is, vond het geweldig.

Vanavond vlieg ik weer terug naar Melbourne, waar ik nog een paar dagen bij Marijke en Paul blijf. Ik ga vandaag een zogenaamde Matey-buspas kopen, die van Melbourne naar Sydney rijdt, en stopt bij Wilsons Promontory, Lakes Entrance, Snowy Mountains en Canberra. Kortom: ik vermaak me wel komende weken.

Alweer halverwege... Maar ja, ik vermaak mij prima en dat is het belangrijkste denk ik. Ik zit inmiddels op 1800 foto's, en er gaan er nog een hoop bijkomen komende weken.

  • 06 Maart 2010 - 07:57

    Jan En Tineke:

    We zitten hier samen in alle vroegte mee te genieten van je prachtige verhalen, foto's en video's.
    Wat fijn voor je om dit allemaal te zien en te beleven.
    We zijn benieuwd straks naar de rest van alle foto's, want daar zullen er ongetwijfeld heel mooie bij zitten.
    Maar eerst: ga maar lekker door met genieten, het is je gegund, wij genieten op afstand mee.

    Groetjes.


  • 06 Maart 2010 - 09:01

    Henny En Frans:

    Hallo Matthys van uit Koud en guur Beuningen. Wij zijn helemaal niet jaloers op je hoor, maar dit hebben wij nog nooit gezien.leuk om de foto's te zien, de video's lukt nog niet. doe jij heel veel groeten aan Marijke en Paul. Jij bent nu half weg en wij moeten nog 4 weken. dus tot 3 april op het vliegveld en blijf genieten en schrijven. dan kunnen wij mee genieten.
    Love en een dikke huk van Henny en Frans

  • 06 Maart 2010 - 09:26

    Rieky:

    Ha Matthijs,
    Heb in het verleden al heel wat mooie foto's van Australië voorbij zien komen,maar geloof dat Tasmanië er ook mag zijn!

    Wat een hoop dolfijnen,was dat een gelukstreffer of ligt het aan de tijd van het jaar!

    Alweer op de helft,het gaat snel.Geniet lekker verder want het is voorbij voor je het weet.

    Liefs Rieky

  • 08 Maart 2010 - 19:21

    Shakira:

    helloooooo

    ben jaloers dat je dolfijnen hebt gezien :(
    toen ik t filmpje zag moest ik wel ff lache
    hoorde ik nou chinese?
    pfff die kom je ook echt overal tegen :p
    in Disney en Paris ook al :p

    t was wel heel gezellig..en je hebt wel wat gemist (de gezelligheid zowieso ;))

    xx

  • 08 Maart 2010 - 19:34

    Lieke:

    Hey Matthijs,

    wat een leuk verhaal weer ben toch wel een beetje jaloers hoor. (vooral na de sneeuw van vandaag) echt onwijs gaaf die dolfijnen. Geniet er nog maar van want voor je het weet moet je al weer terug naar Nederland

    Groetjes Lieke

  • 11 Maart 2010 - 11:17

    Jorick:

    Erg jammer, want je perfectste dag was natuurlijk geweest als je erbij was geweest in Disney. Dat was ZO gezellig dat ik mn stem kwijt was van het lachen! Maar je verhaal mag er ook zijn. Halverwege al? Dat betekent dat je snel weer terug bent met nog mooiere verhalen. En tegen die tijd moet je ook nog maar eens uitleggen wie wie is hoor :P. Veel plezier nog daar! Gr. Jorick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Matthijs

Actief sinds 27 Nov. 2009
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 37439

Voorgaande reizen:

08 Januari 2018 - 09 April 2018

Zuid-Oost Azië

28 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Ireland

15 Juli 2013 - 28 Juli 2013

Schotland

16 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Wales

18 Juli 2011 - 31 Juli 2011

Engeland

06 Februari 2010 - 05 April 2010

Australië

Landen bezocht: