Hoofdstuk 16 - Afscheid - Reisverslag uit Sydney, Australië van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu Hoofdstuk 16 - Afscheid - Reisverslag uit Sydney, Australië van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu

Hoofdstuk 16 - Afscheid

Door: Matthijs

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

03 April 2010 | Australië, Sydney

De laatste dag. Over acht uur stap ik in het vliegtuig. Terug naar Nederland. Terug naar familie en vrienden. Weg van andere familie en vrienden.


Ook de laatste paar dagen heb ik me goed weten te vermaken. Eerst hebben Melanie en ik een Ghost Tour gedaan in The Rocks, het noordelijke en oudste gedeelte van Sydney. Helaas in de regen en het duurde wat lang, maar we hadden en kleine groep en het was best gezellig.

De volgende dag heb ik een oorlogsschip in Darling Harbour bezocht. Deze boot heeft in de jaren '50 en '60 voor de Australian Navy gediend en voor een paar dollar kun je er een kijkje nemen en deelnemen aan een rondleiding. Naast de Vampire (want zo heet het) ligt een onderzeeër, die ook voor Australië heeft gevaren. Ook daar kun je doorheen lopen, of beter gezegd: kruipen. Het was in ieder geval interessant om te zien hoe het er aan toe ging op zee in de vijftiger jaren.

De volgende dag hebben Melanie en ik de Chinese tuinen van Sydney bezocht. Ook al is het midden in de stad, het is er erg mooi en rustig. Voor heel even kreeg ik het idee dat we inderdaad in China waren, omdat alle bezoekers Aziaten waren.

Gisteren was het Goede Vrijdag. Omdat Mel vrij was, zijn we naar Jenolan Caves geweest, in Blue Mountains. Dit was 2,5 uur rijden, maar we hebben wel een hoop lol gehad daar. We hebben een tour gedaan met een enorme groep door de grotten, en daarna een kortere tour met zijn tweeën door een andere grot. Het is er heel erg mooi, ik heb gisteren meer dan 240 foto's gemaakt, wat voor mij een nieuw record is.

Gisteren avond uit eten in Darling Harbour, om de laatste avond van mijn vakantie te vieren. We hebben HEERLIJK gegeten, waarschijnlijk was het de beste lasagne die ik ooit op heb. Kortom: het was een zeer goede vrijdag.

Vanavond dus op het vliegtuig. Ik kijk een beetje tegen mijn terugreis op, vooral door mijn enorme tussenstop in Taipei van 18 uur, maar ik zal er wel doorheen komen. Tweede Paasdag (5 april) kom ik aan in Amsterdam en dan begint het 'gewone' leven weer. Drie dagen later moet ik al toelating doen voor mijn studie en een week later begint het werk weer. Gelukkig kan ik zeggen dat ik van elke seconde van mijn reis genoten heb en er nu al naar uit kijk om nog een keer naar Australië te gaan, ook al zijn we dan al weer een aantal jaren verder.

  • 03 April 2010 - 06:34

    Jan En Tineke:

    Hoi Matthijs,

    Ja, het zit er inderdaad op en je hebt ook van elk moment genoten.
    Je zegt wel dat je op eerste Paasdag aankomt, maar volgens mij is het echt de tweede, al is het dan misschien nog redelijk vroeg in de ochtend.
    We zijn er dan natuurlijk om je op te halen.
    We wensen je een hele goede reis, rust maar lekker uit in Taipei, dan kom je uitgerust aan.

    Groetjes

    Jan en Tineke

  • 03 April 2010 - 15:36

    Lieke:

    hey matthijs,

    en nu zit je avontuur in australie er weer op heb al je verhalen met veel plezier gelezen en genoten van je foto's ik wens je een fijne en veilige vlucht terug naar Nederland en veel succes met je toelatingsexamen en ik zie je op de efteling.

    Groetjes Lieke

  • 03 April 2010 - 17:10

    Maartje:

    Hoi Matthijs,
    een hele fijne terugreis en ik zie je snel wel weer een keer in de efteling!
    groetjes

  • 04 April 2010 - 10:18

    Sonja En Coen:

    Hoi Mattijs,

    we hebben met plezier je reisverslagen gelezen, geweldig allemaal.
    En nu ben je denk ik weer thuis, wat gaat zo'n tijd snel voorbij.
    We zijn benieuwd naar je foto,s

    Groetjes,
    Sonja en Coen

  • 06 April 2010 - 19:44

    Igna:

    Hoi Matthijs,
    EN....hoe was de terugreis....
    meegevallen? Ik hoop dat je je jet lag inmiddels te boven bent en wens je veel succes met je toelating!!
    groetjes, Igna

  • 07 April 2010 - 09:50

    Ilse:

    Hey Matthijs.

    ik heb genoten van je reisverhalen.
    Goede terugreis gehad?
    Super veel toitoitoi gewenst bij je toelating!

    Groetjes
    Ilse.

  • 18 April 2010 - 10:08

    Enrico:

    Hoi Matthijs,

    Erg leuk om zo af en toe te hebben kunnen meelezen! Hoop voor je dat je er nog heerlijk kunt nagenieten! Groetjes Enrico & kids

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Matthijs

Actief sinds 27 Nov. 2009
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 37435

Voorgaande reizen:

08 Januari 2018 - 09 April 2018

Zuid-Oost Azië

28 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Ireland

15 Juli 2013 - 28 Juli 2013

Schotland

16 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Wales

18 Juli 2011 - 31 Juli 2011

Engeland

06 Februari 2010 - 05 April 2010

Australië

Landen bezocht: