Hoofdstuk 10 - Hop on Hop off - Reisverslag uit Lakes Entrance, Australië van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu Hoofdstuk 10 - Hop on Hop off - Reisverslag uit Lakes Entrance, Australië van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu

Hoofdstuk 10 - Hop on Hop off

Door: Matthijs

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

12 Maart 2010 | Australië, Lakes Entrance

Gisteren ben ik door Sale gereden... Vlakbij Briagolong dus. Het dorpje zelf heb ik niet gezien, maar het voelt toch goed om in een plaats te zijn waar alle neven en nichten vaak zijn geweest in hun jeugd.


Lakes Entrance vandaag. Leuk plaatsje, aan het begin van de 90-miles beach. Gisteren avond zijn we aangekomen met de bus met een groep van 16 man. Bijna iedereen is vanmorgen met diezelfde bus naar de Snowy Mountains gegaan. Ik ben, samen met één iemand anders, voor een paar dagen achter gebleven.

Maandag heb ik mijn buspas gekocht. Er waren wat problemen met de reserveringen, maar uiteindelijk heb ik een stoel kunnen krijgen in de bus van donderdag ochtend. Dus ik had nog een paar dagen over. Ik heb mezelf getrakteerd op een dagje Grampians, een groot National Park ten Noord-Westen van Melbourne. Het was erg mooi daar, veel watervallen en bergen gezien. Zelfs het weer zat mee.

Gisteren dus begon mijn reis langs de kust. De bus vertrok al vroeg (vier uur op...gaap) en toen we wat mensen hadden opgepikt, zijn we richting het oosten gaan rijden. We hadden een leuke groep: één Nederlander, één Duitser, één Deen, één Amerikaan en twaalf Engelse jongeren. De chauffeur was een hele toffe gast, genaamd Squirtal (ja, zijn bijnaam) en heeft ons veel verteld over de omgeving en geschiedenis. We zijn een paar keer gestopt, bijvoorbeeld bij Wilsons Promontory, waar ik twee weken geleden ook al ben geweest, maar we hebben een andere wandeling gemaakt. Uiteindelijk zijn wegestopt bij Lakes Entrance om te overnachten. De rest van de groep had om 6 uur vanochtend ontbijt, en vertrokken om half 7 richting Snowy Mountains. Claudia (de vrouw uit Duitsland die hier ook een paar dagen blijft) en ik gaan vandaag en morgen de stad bekijken. We hebben al een cruise geboekt morgen middag en we gaan proberen een nightlife walk te doen morgen avond.

Zondag ochtend vertrekken wij ook richting Snowy Mountains, en we gaan daar de hoogste berg van Australië beklimmen. Dan blijf ik nog een paar dagen in Thredbo, een plaatsje in Snowy Mountains en dan vertrek ik richting Canberra.

Dus, het duurt waarschijnlijk wel een halve week voor ik weer achter de computer zit, maar ik vermaak me wel.

  • 12 Maart 2010 - 09:44

    Tineke:

    Je hebt weer veel mooi's voor de boeg.Het klinkt heel gezellig met 16 mensen in een bus met een chauffeur die veel vertelt.Ik zal eens gaan googelen naar alle namen die jij doorgegeven hebt, dan kan ik op afstand ook mee genieten, want dat doen we hoor!
    Dag lieverd, een mooie, fijne en vooral gezellige tijd.
    Groeten Ties.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Lakes Entrance

Matthijs

Actief sinds 27 Nov. 2009
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 37457

Voorgaande reizen:

08 Januari 2018 - 09 April 2018

Zuid-Oost Azië

28 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Ireland

15 Juli 2013 - 28 Juli 2013

Schotland

16 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Wales

18 Juli 2011 - 31 Juli 2011

Engeland

06 Februari 2010 - 05 April 2010

Australië

Landen bezocht: