Hoofdstuk 5 - Melbourne Victory - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu Hoofdstuk 5 - Melbourne Victory - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu

Hoofdstuk 5 - Melbourne Victory

Door: Matthijs

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

19 Februari 2010 | Australië, Melbourne

Hier en daar een telefoon, kaarten van Melbourne, wat kleren en een boemerang. De was draait. Er is al afscheid genomen. Nu nog spullen inpakken en wegwezen.


Afgelopen dagen heb ik Melbourne bekeken. Het meeste heb ik samen gedaan met Stephanie, die ik in Taipei heb ontmoet en ook dezelfde week in Melbourne zou blijven. Dus bijna iedere dag zijn we samen wat rond gaan lopen en foto's gaan maken.

Melbourne is een leuke stad. Het is wat meer 'westers', dus veel wolkenkrabbers en McDonalds. Er stroomt een grote rivier dwars door de stad, de Yarra. Vlak boven de rivier ligt het centrum.

Tom woont wat verder naar het zuiden, dus om het centrum te komen moet je tien minuten lopen en dan nog tien minuten met de trein (iedere dag hetzelfde). Ik heb veel gezien van Melbourne: Eureka 88 (hoogste toren), St Kilda (strand, maar minder mooi dan in Newcastle) en Botanic Gardens. Ook heb ik Suzanne opgezocht en we zijn met nog naar de film geweest met Suzanne en een paar vriendinnen van haar.

Gisteren ben ik voor het eerst van mijn leven naar een voetbalwedstrijd geweest. Het was de halve finale tussen Melbourne en Sydney. We waren met zijn vieren (Tom, Paul, Minh (huisgenoot van Tom) en ik). Ondanks een rode kaart hebben we toch gewonnen met 2-1.

Ik heb net David aan de lijn gehad. Vanmiddag neem ik de trein samen met hem naar zijn woonplaats (Moe) en blijf daar dit weekend. David heeft geregeld dat we een dagje naar mijn tante Marijke in Traralgon gaan en we gaan daar een bushwalk maken volgens mij.

Kortom, Melbourne was leuk. Blij dat ik toch wat Nederlanders gezien heb. Toch wordt het tijd om verder te gaan.

  • 19 Februari 2010 - 07:54

    Lieke:

    Hey Matthijs,

    Wat leuk om te lezen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt en dat je al zoveel hebt gezien. Geniet er nog van.

    Liefs Lieke

  • 19 Februari 2010 - 08:13

    Tineke:

    Lieve Matthijs,

    Wie had ooit gedacht dat jij naar een voetbalwedstrijd zou gaan kijken. Zo zie je maar dat je letterlijk grenzen aan het verleggen bent.
    Vandaag dus op weg naar David, Heather,"kleine" Matthijs en Jasmijn.
    Morgen weer lekker de natuur in met, wie weet, kangoeroes en koala's.
    Heel veel plezier en een kus van mij.

    Tineke.

  • 19 Februari 2010 - 10:29

    Inge:

    Ja das nou het mooie, dat je dingen doet die anders niet zo doen :-).
    Geniet ervan, liefs Inge.

  • 19 Februari 2010 - 13:15

    Berthy:

    Wat een prachtige foto van Melbourne! Ik lees dat je je goed vemaakt,wat volgens mij niet zo moeilijk is met zo'n programma. Je hebt wel veel op te slaan in je koppie!Voor jou een fijn weekend en let op de hete zon.
    liefs Berthy

  • 19 Februari 2010 - 16:19

    Annelieke:

    Hee Matthijs :D

    Voor het eerst bij een voetbal wedstrijd geweest? En hoe vond je het :D Vast wel leuk voor een keertje.
    Je beleefd echt veel daar in Australie. Lijkt me ook heel mooi allemaal. En je hebt een lekker kleurtje al gekregen zie ik :D

    Geniet er nog van!

    Liefs,
    Annelieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Matthijs

Actief sinds 27 Nov. 2009
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 37441

Voorgaande reizen:

08 Januari 2018 - 09 April 2018

Zuid-Oost Azië

28 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Ireland

15 Juli 2013 - 28 Juli 2013

Schotland

16 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Wales

18 Juli 2011 - 31 Juli 2011

Engeland

06 Februari 2010 - 05 April 2010

Australië

Landen bezocht: