Hoofdstuk 4 - Healesville Sanctuary - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu Hoofdstuk 4 - Healesville Sanctuary - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu

Hoofdstuk 4 - Healesville Sanctuary

Door: Matthijs

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

15 Februari 2010 | Australië, Melbourne

De laatste keer dat ik Felicity zag, was ze nog geen twee jaar oud en liep ze hand in hand met Hans door de Efteling.


Gisteren was Toms laatste vrije dag. Ik wilde graag naar Healesville Sanctuary gaan, dus we hebben Marijke gebeld met de vraag of zij, Paul en de kinderen mee wilden.

Dus Tom en ik, gisteren morgen met de auto naar Marijke. Helaas kon Paul op het laatste moment niet mee, dus uiteindelijk waren we met vijf (Tom, Marijke, Felicity, Eleanor en ik). Het was ruim een uur rijden naar Healesville en eenmaal daar aangekomen scheen de zon alweer en werd het wat warmer.

Healesville Sanctuary is een grote dierentuin midden in een woud met meer dan 200 soorten dieren die in Australië voorkomen. De meeste dieren zitten in (hele) grote kooien, maar je kunt vrij rondlopen tussen de wallabies en kangaroes. Ook trekt de roofvogelshow veel mensen aan.

Hier zijn we de hele ochtend en de halve middag gebleven. Het verbaasde me dat de kinderen het zo lang vol konden houden (hoewel Eleanor steeds vaker begon te vragen naar de Platypus (vogelbekdier)). Er zijn veel dieren die ik voor de eerste keer van mijn leven zag, we hebben alleen de Tasmaanse duivel niet gezien. Die kwam zijn slaapplaats niet uit, waarschijnlijk vanwege de hitte.

We hebben daar nog wat gegeten (Tom en ik hadden vreselijke honger, want we hadden niet ontbeten), en zijn toen weer richting Melbourne gegaan. Daar heb ik Paul ontmoet, en toen moesten we heel snel weer naar huis, want Tom wilde zijn voetbalwedstrijd Sydney - Melbourne niet missen (helaas voor hem verloor Melbourne met 2-0).

  • 15 Februari 2010 - 07:59

    Tineke:

    Je eerste kangoeroes, er zullen er nog vele volgen.
    Het lijkt me heel bijzonder om tussen de inheemse diersoorten te lopen en wie weet duikt de Tasmaanse duivel nog wel ergens op.
    Heel leuk om Marijke en de kinderen te zien.
    Een fijne tijd nog in Melbourne.
    Groeten Tineke.

  • 15 Februari 2010 - 10:29

    Renate:

    Heej!

    Je eerdere verhalen ga ik nog lezen, maar ik leef momenteel met jouw rood-wit-geel sjaal in een soort van dezelfde tijdzone ;). Heel veel plezier nog in Australie!

    Groetjes!

  • 15 Februari 2010 - 10:47

    Marcel:

    Spreek je daar dan Nederlands met die mensen? Of allemaal Engels? Of ja, wat eigenlijk?:D

    Veel plezier nog daar, ik ben lichtelijk jaloers(a)

  • 15 Februari 2010 - 12:04

    Henny:

    He matthijs, nu ben je ergens geweest waar wij nog niet zijn geweest!! te gek. Geniet ervan! liefs en knuffels voor de kids en ouders

  • 15 Februari 2010 - 19:42

    Inge:

    Lees dat je met mn dochter naar de film gaat;-)vergeet je de foto niet????
    Is het nog zo warm daar?
    Veel groetjes!

  • 16 Februari 2010 - 11:21

    Alice:

    Hoi Matthijs
    Hier is het volop carnaval en wat denk je ???zie ik ineens crocodile Dundee
    in die massa's mensen staan staan
    Grappig dat ik toen ineens aan je moest denken ha ha
    veel plezier
    groetjes Alice

  • 18 Februari 2010 - 00:07

    Sjoerd:

    En hoe oud is Felicity tegenwoordig?

    Verder doe ik met Marcel mee met lichtelijk jaloers te zijn.

    Heel veel plezier en ik blijf meelezen.


  • 18 Februari 2010 - 05:24

    Marijke Wijgers:

    Hallo Matthijs

    Zover heb ik je verhaal gevolgd, en ik hoop jou Zaterdag te zien. WWe gaan naar Bulga Park en Tarra Valley een regenwoud, en we reizen door het landschap dat vorig jaar heel erge bosbranden heeft gehad. We gaan met David en familie, en Miriam is thuis uit Canberra, dus die gaat ook mee, en Esther en haar man Sean gaan ook mee, en Ruben komt halverwegen ook. We gaan je laten zien hoe wij een BBQ doen in Aussie land. Zorg dus maar dat je honger hebt. Het is heel leuk dat we je weer gaan zien! Heb er wel zin in. Dus.... tot Zaterdag dan maar! Houdoe!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Matthijs

Actief sinds 27 Nov. 2009
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 37468

Voorgaande reizen:

08 Januari 2018 - 09 April 2018

Zuid-Oost Azië

28 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Ireland

15 Juli 2013 - 28 Juli 2013

Schotland

16 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Wales

18 Juli 2011 - 31 Juli 2011

Engeland

06 Februari 2010 - 05 April 2010

Australië

Landen bezocht: