Hoofdstuk 6 - Namesake - Reisverslag uit Sydney, Australië van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu Hoofdstuk 6 - Namesake - Reisverslag uit Sydney, Australië van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu

Hoofdstuk 6 - Namesake

Door: Matthijs

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

20 Februari 2010 | Australië, Sydney

Voorzover wij weten zijn er maar twee mensen in de wereld die Matthijs Wijgers heten. De eerste ben ik en de tweede is een jongeman uit Moe, een stadje ten oosten van Melbourne.


Ik ben nu bij David, Heather en de kinderen in Moe (spreek uit moo-wie), oftewel mo-town. Matthijs (4 jaar) vindt het erg 'fascinerend' om iemand te ontmoeten met dezelfde naam. Ik heb uit Nederland een pet meegenomen met zijn naam erop, en volgens mij doet hij die pet nooit meer af; hij heeft er de hele dag mee rond gelopen.

We zijn naar Marijke gegaan (dit keer TANTE Marijke, niet nichtje Marijke, is iemand anders). Het voelde goed om bij haar thuis rond te kijken; overal Nederlandse dingen en foto's van de familie. Ik heb zelfs nog foto's gezien van mijn overgrootouders toen ze trouwden. Maar goed, daarna zijn we met zijn allen naar Tarra-Bulga National Park gegaan. We hebben een stuk gelopen door Tarra Valley en hebben gebarbecued midden in het oerwoud. Toen zijn we nog naar een waterval gelopen en hebben nog wat foto's gemaakt. Het was erg leuk om Marijke, Miriam, Esther en Ruben weer te zien en Miriam heeft zelfs al een slaapplek aangeboden in Canberra, die ik zeker niet af ga slaan.

Ik ga nu naar bed, morgen is het weer vroeg dag. We vertrekken rond 8 uur richting een of ander strand. Volgens David de mooiste van Australië, dus ik ben benieuwd.

  • 20 Februari 2010 - 13:01

    Marcel:

    Een en al jaloezie vanuit hier :O

  • 20 Februari 2010 - 21:37

    Jan:

    Wat een verrassing dat je belde vanmorgen. Fijn dat je het zo goed maakt.
    Leuk om te zien dat jij ook in Tarra Valley geweest bent. Grote bomen daar he! Ik was daar in 1983 en ik veronderstel dat er daar niet zo veel veranderd is.
    Die hoed staat je leuk, vinden Tineke en ik. (we moesten wel even goed kijken op de foto of jij het wel was...)
    Leuke foto's zo met iedereen erop in een prachtige natuur.
    Geniet lekker verder, wij gaan slapen, jij komt waarschijnlijk net je bed uit.

    Groetjes.


  • 21 Februari 2010 - 10:53

    Peer:

    Hey Matthijs,

    Dat je het naar je zin hebt daarginds is wel duidelijk. Zo te zien trouwens zijn er wel meer mensen die het allemaal wel waarderen. (Ik hoop tenminste dat tong uitsteken uitstekend is...)Die hoed is wel een mooie trouwens. Neem je die mee naar huis? Dan zul je hem waarschijnlijk steeds op moeten houden want zo'n ding in een koffer...
    Nog veel plezier (leer je ze trouwens rikken, daar?) en tot je volgende story.

    Peer

  • 21 Februari 2010 - 11:15

    Rieky:

    Jeeh Matthijs,ben een week weggeweest en moet nu een inhaalslag maken om al je verhalen te lezen!
    Jij doet heel wat meer dan wij in een week.
    Onze week bestond uit relaxen en genieten van zon :) en regen :(!
    Heel veel plezier nog.

    Groetjes riek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Matthijs

Actief sinds 27 Nov. 2009
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 37466

Voorgaande reizen:

08 Januari 2018 - 09 April 2018

Zuid-Oost Azië

28 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Ireland

15 Juli 2013 - 28 Juli 2013

Schotland

16 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Wales

18 Juli 2011 - 31 Juli 2011

Engeland

06 Februari 2010 - 05 April 2010

Australië

Landen bezocht: