Hoofdstuk 1 - Geduld wordt beloond - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu Hoofdstuk 1 - Geduld wordt beloond - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu

Hoofdstuk 1 - Geduld wordt beloond

Door: Matthijs

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

07 Februari 2010 | Taiwan, Taipei

Geduld wordt beloond. Dat heb ik vandaag maar weer bewezen. Ik schrijf dit in een luxe hotel, éénpersoonskamer met king-size bed, giga tv en met uitzicht op het vliegveld.


Henny Kipperman en Toon van Doorn, twee ervaren reizigers richting Azië, verzekerden mij ervan dat mijn vliegtuig naar Bangkok en Taipei supermodern zou zijn, met schermpjes achterin de stoelen. Helaas kregen zij geen gelijk en zat ik in een vliegtuig met iedere 20 meter een miniscuul tv-schermpje waar alleen Taiwanees-nagesynchroniseerde films op kwamen met Aziatische tekens als ondertiteling.

Kortom, de eerste vlucht was saaier en langer dan verwacht, ook omdat we ruim een uur vertraagd waren. Bangkok was een prettige tussenstop (28 graden). Na een uurtje wc/lezen/lopen/foto's maken op het vliegveld kon ik weer naar dezelfde stoel in het vliegtuig. Dit keer met meer dan 90% Aziaten, wat op de eerste vlucht misschien 10% was.

Ik zag vreselijk op tegen Taipei; 10 uur wachten binnen de grenzen van de douane was mij verteld. Gelukkig kwam ik een groep Nederlande studenten tegen, die met zijn allen naar het Novotel zouden gaan. Ik ben maar achter ze aan gelopen en hier zit ik nu; meer dan 3 uur heerlijk geslapen, net gedouched en over een uur weer vertrekken naar het vliegveld, waar ik van Taipei naar Sydney zal vliegen, hopelijk deze keer met een luxe toestel. Dat wil ik toch eens meemaken.

Deze tussenstop in Taipei heeft met goed gedaan. Als ik niet naar een hotel had gekund, had ik er waarschijnlijk nog weinig zin in gehad op dit moment. Ik kijk er nu naar uit om naar Sydney te vliegen en vooral om Oenone en Amaia te zien.

  • 08 Februari 2010 - 11:11

    Frencis:

    Zo Matthijs het eerste stukje van de reis zit erop. Nu op naar Sydney en genieten. Leuk om je zo te kunnen volgen. Succes en veel plezier.

    groetjes Frencis

  • 08 Februari 2010 - 12:51

    Floor:

    Hoi Matthijs!

    Krijg net een mail van je paps en mams dat je veilig geland bent in Sydney! ik ben slechts lichtelijk jaloers ;)

    Ik hoop dat het tweede deel van je vliegreis iets beter is verlopen, met eigen tv schermpjes? In ieder geval heel veel plezier en geniet er maar goed van daar Down Under!

    Groetjes!

  • 08 Februari 2010 - 13:14

    Tineke:

    Dat was een mooie actie vannacht om 3.30 uur:
    Jan en ik allebei tegelijk ons mobieltje van het nachtkastje grissen om jouw berichtje te lezen.
    Van slapen kwam niet veel meer, maar heerlijk liggen doezelen: te weten dat jij veilig met beide benen op Australische grond stond.
    Het is hier nu 14.10 uur, bij jou 00.10 uur, dus je zult wel op 1 oor liggen.
    Lekker bijslapen en morgen verder gaan met genieten!
    Dag lieverd.

  • 08 Februari 2010 - 16:50

    Carine:

    Hoi Matthijs,
    Wat fijn dat je reis goed is verlopen. En wat heerlijk relaxed die tussenstop in zo'n luxe hotel. Heel veel plezier. We vinden het leuk om je avontuur te volgen. Groetjes!

  • 08 Februari 2010 - 17:56

    Tine:

    hallo Matthijs,
    het begin is gemaakt van je grote avontuur. Geniet met volle teugen en heel veel plezier. We blijven je volgen.

  • 08 Februari 2010 - 21:21

    Trees:

    Nou Matthijs, dat ziet er wel uit, die kamer. Ik hoorde van jouw vader, dat je inmiddels al in Australië bent aangekomen.
    Ik vind het heel leuk om jou zo te volgen, dan lijkt het net of ik er ook een beetje ben geweest.
    Veel plezier en geniet er maar van!
    Groetje, Trees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taipei

Matthijs

Actief sinds 27 Nov. 2009
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 37444

Voorgaande reizen:

08 Januari 2018 - 09 April 2018

Zuid-Oost Azië

28 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Ireland

15 Juli 2013 - 28 Juli 2013

Schotland

16 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Wales

18 Juli 2011 - 31 Juli 2011

Engeland

06 Februari 2010 - 05 April 2010

Australië

Landen bezocht: