Hoofdstuk 2 - De Kust - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu Hoofdstuk 2 - De Kust - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu

Hoofdstuk 2 - De Kust

Door: Matthijs

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

09 Februari 2010 | Australië, Newcastle

Ze houden hier niet zo van fietsen. Ik wel. Vandaag heb ik meer gefietst dan iedereen hier in een heel jaar.

Gisteren heeft Oenone me met Amaia van het vliegveld gehaald. We hadden een goede vlucht gehad (ja met schermpjes in de stoelen) en we kwamen met ongeveer twintig Nederlanders aan op Sydney Airport. Toen zijn we opgesplist en kwam ik direct Oenone tegen. Op het moment dat ik naar buiten liep, voelde het alsof ik tegen een muur botste; het was bijna 30 graden buiten en enorm plakkerig. Stond ik daar met mijn spijkerbroek, shirt en warme polo in de brandende zon.

Maar goed, het was nog anderhalf uur rijden naar Newcastle, en ze wonen daar best leuk; alles gelijkvloers, leuke kamers en een leuke tuin. Jammer alleen dat ze een maand geleden last hebben gehad van waterschade en verzakkingen in het huis, waardoor er nu continu aan gewerkt wordt door een broer van Oenone en een vriend, waardoor er van 11 tot 8 uur permanent veel lawaai klinkt en in de tuin een enorme berg afval ligt.

Ze waren heel erg blij me te zien. Amaia is echt een hele lieve baby en ze vonden het cadeatje echt heel erg leuk (dank je wel Ties).

Gisteren zijn we nog even naar het strand geweest, nog zonder Joel want die was nog aan het werk. We hadden de hond meegenomen, want die mocht daar los. Het water was tot mijn grote verbazing 22 graden, waardoor je er heerlijk in kon zwemmen. Daarna zijn we met de auto langs alle stranden gereden, gewoon om een indruk te krijgen.

Vannacht heb ik goed geslapen. Het verbaasde mij: GEEN JETLAG!! Maar misschien komt die nog...

Oenone moest werken vandaag. Ik heb de fiets gepakt en ben door de stad gaan rijden (een Australische fiets wel te verstaan: lang, dikke banden, breed stuur, heel laag, maar Joel stelde voor om deze te pakken want die leek het meest op een 'Nederlandse' fiets). Ik heb wat spulletjes gekocht (nieuwe telefoon, zonnebrand en zo) en ben dezelfde route langs alle stranden gefietst. Het duurde ongeveer twee uur voordat ik alle stranden had gehad. Toen ging ik weer op zoek naar het huis van Oenone en Joel. Dat heeft me een uur gekost denk ik, want ik had geen adres en geen telefoonnummer en ik dacht; ik weet het wel. Maar helaas, Newcastle is een grote stad (250,000 inwoners) en ik moest even zoeken, maar het heb uiteindelijk wel gevonden.

Oenone komt net thuis, we gaan zo eten denk ik. Morgen gaan we naar het strand met zijn allen. Overmorgen vlieg ik van Newcastle, via Brisbane naar Melbourne waar ik naar Tom zal gaan. Maar eerst hier nog even genieten van het mooie weer.

Ik heb nog geen foto's gemaakt van het huis en van de familie. Dat gaat morgen wel gebeuren denk ik. Ik voeg hier wel een paar foto's toe van de fietstocht van vandaag.

NOTE: De website denkt dat ik in Newcastle in Engeland zit, dus die temperatuur klopt niets van. De plaats op de kaart heb ik wel in kunnen stellen.

  • 09 Februari 2010 - 06:25

    Marcel:

    Hebben ze in Australië ook een Schiphol ja?:D

    Nou klinkt allemaal wel chill:O

    Viel Spaß:D

  • 09 Februari 2010 - 08:55

    Alice Aijal:

    Lekker goed begonnen z'n heerlijke fietstocht en een dagje strand
    Ik zit al helemaal in het vakantie gevoel ha ha
    Ik blijf je volgen Groetjes Alice

  • 09 Februari 2010 - 10:08

    Berthy:

    Het lijkt wel of je al een week weg bent, zoveel heb je al gedaan!
    Geniet ervan.


  • 09 Februari 2010 - 21:22

    Lieke:

    Hey Matthijs,

    fijn om te horen dat je goed bent aangekomen daar aan de andere kant van de wereld. Geniet van alles en ik blijf je volgen

    Liefs Lieke

  • 10 Februari 2010 - 09:50

    Annelieke:

    Hee Matthijs!

    Hoelang blijf jij nog in Australie? Want dan kunnen we nog wel een keer afspreken ja! Kom ik alle foto's enzo bekijken van Australie :D

    Vindt heel leuk om te lezen hoe je daar nu leeft! Ik volg je zeker.

    Liefs
    Annelieke

  • 10 Februari 2010 - 10:07

    Corrie:

    Hoi Matthijs, leuk om te lezen hoe je voortvarend je Australische verkenningen gestart bent!

    Veel plezier en tot een volgende keer,

    Gerard en Corrie

  • 10 Februari 2010 - 10:57

    Inge:

    Lekker he dat weertje en inderdaad het lijkt dan wel een muur waar je tegen opbotst.
    Geniet ervan en leuk dat je zo zo'n snelle schrijver bent. Onze wereldreizigster schrijft een keer in de maand en dan een heeeeel lang epistel, ook leuk.
    Veel plezier en tot de volgende X.
    Groetjes uit Heeswijk-Dinther.

  • 10 Februari 2010 - 12:11

    Sanne:

    Hey Matthijs!

    Fijn dat je laatste vliegtuig toch eindelijk de luxe had die je zo graag wilde... :P ik hoop het in alle vliegtuigen te hebben (A)
    Al een beetje aan de warmte gewend? vast minder vervelend dan hier steeds weer aan de sneeuw wennen.

    Veel plezier nog

    xx sanne

  • 10 Februari 2010 - 12:57

    Rosan:

    Klinkt erg leuk, hier sneeuwt het weer eens. Kun je geen zon naar hier sturen (strand mag ook! Fietsen blijft toch altijd leuk en is goed voor je conditie.
    Heel veel groetjes,
    Rosan

  • 10 Februari 2010 - 15:30

    Gerard, Igna, Pepijn:

    Ha Matthijs
    Wat leuk jou te kunen volgen op jouw geweldige reis!
    Geniet met volle teugen!
    Aanlokkelijk hoor, die temperaturen.....hier is het stervenskoud.

    maak het goed, liefs van ons allemaal!

  • 10 Februari 2010 - 15:37

    Jonas:

    en ook de groetjes van mij natuurlijk, mijn naam is weggevallen bij de rest van de familie.

  • 10 Februari 2010 - 18:51

    Jan:

    Hoi Matthijs!

    Ik ben heel blij te horen dat je het zo goed naar je zin hebt. Had dit eigenlijk ook wel een beetje verwacht. Ben ook wel wat jaloers: jij 30 graden en wij hier (weer) sneeuw en onder nul. Volgens mijn info ga je vandaag naar Tom. Tenminste, het is hier nog avond en bij jou alweer ochtend.
    Ik wist niet dat Newcastle ook een vliegveld heeft. Zie je ook nog even het vliegveld Brisbaine, kom je daar ook nog even.
    We wensen jou een goede reis naar Melbourne.
    Blijf lekker genieten, het is je gegund!
    Heel veel groetjes van ons allebei.

  • 11 Februari 2010 - 18:47

    Jorick:

    Nou ik ben weer helemaal bij met de verslagen! Super leuk om te lezen en die fototjes erbij. Die schermpjes zijn leuk he, heb je nog tetris gedaan met degene naast je? Haha. Ik kijk uit naar je nieuwe verhaal! Gr. Jorick

  • 12 Februari 2010 - 11:47

    Shakira:

    ik zie je al helemaal zitten op die fiets hahaha

    ben nog steeds erg jaloers :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Newcastle

Matthijs

Actief sinds 27 Nov. 2009
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 37465

Voorgaande reizen:

08 Januari 2018 - 09 April 2018

Zuid-Oost Azië

28 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Ireland

15 Juli 2013 - 28 Juli 2013

Schotland

16 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Wales

18 Juli 2011 - 31 Juli 2011

Engeland

06 Februari 2010 - 05 April 2010

Australië

Landen bezocht: