Proloog - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu Proloog - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu

Proloog

Door: Matthijs

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

24 Januari 2010 | Nederland, Amsterdam

Tja, Australië... Waarom? Met wie? Studeer je niet dan? Wat ga je daar doen?

Deze vragen heb ik de afgelopen weken steeds vaker gehoord. Bijna iedereen die ik ken heeft me met deze vragen bekogeld. Ja, ik ga naar Australië. Omdat ik daar zin in heb en toe ben aan vakantie. Ja, ik ga in mijn eentje en nee, ik studeer nog niet, volgend jaar hopelijk, en ik ben van plan daar een hoop te zien.

Mijn vertrek:
6 februari. CI 0066 Schiphol - Taipei. V 14.25 A 13.00 (plaatselijke tijd).

7 februari. CI 0051 Taipei - Sydney. V 23.20 A 11.40 (plaatselijke tijd).

Op het vliegveld word ik opgehaald door Oenone, een nichtje van mij, waar ik tot de 11e zal verblijven. Dan vlieg ik van Sydney naar Melbourne, waar ik bij mijn neef Tom kan slapen tot de 19e. Dan ga ik een weekend naar David (nog een neef). Daarna blijf ik van de 22e tot de 25e bij Marijke (nicht). Dan vlieg ik van Melbourne naar Tasmanië. Daar zal ik met Ingrid (nicht) optrekken tot 6 maart. Dan vlieg ik naar Melbourne en zal meteen mijn reis beginnen langs de kust richting Sydney. In die periode heb ik nog niets vastgelegd, maar ik zal het meest in de bus zitten en in hostels blijven. Dan hoop ik rond 25 maart in Sydney te zijn. Dan heb ik tot 3 april om van Sydney te genieten. Als het goed gaat, heb ik onderdak in Sydney bij Melanie (nicht) tot mijn vlucht terug.

3 april. CI 0052 Sydney - Taipei. V 13.05 A 19.35 (plaatselijke tijd)

3 april. CI 0065 Taipei - Schiphol. V 22.30 A 09.10 (plaatselijke tijd)

Alles is geregeld; paspoort, visum, tas, ticket, i-pod, camera, wereldstekker... Natuurlijk kom ik er in het vliegtuig achter dat ik iets vergeten ben, maar dat zien we dan wel weer...

  • 03 Januari 2010 - 17:11

    Sanne:

    Hey Matthijs,

    Dat komt al dicht bij he...6 feb. nog net iets meer als een maandje!
    heb je een reisschema? of zie je daar wel. Waar vlieg je naartoe heen en vanaf waar weer naar huis? Wat wil je graag zien allemaal?

    liefs,
    Sanne

  • 14 Januari 2010 - 12:33

    Rosan:

    Ik wens je alvast veel plezier in Australie.
    Ik zal je wel missen hoor!!
    groetjes,
    Rosan

  • 21 Januari 2010 - 09:58

    Tineke:

    Hoi Matthijs,
    Nog een paar kleine dingen regelen en dan kan de reis gaan beginnen.
    Ik zal je missen, maar ik kan het een beetje compenseren door hard te studeren op de Dance Macabre zodat we begin april weer lekker samen muziek kunnen maken!
    Succes met de laatste voorbereidingen, én geniet!

  • 21 Januari 2010 - 13:45

    Jorick:

    Yo Matthijs! Ik heb je waarbenjijnu-site ook gevonden zoals je merkt. Ik ga het zeker bij proberen te houden en anders in een keer een heleboel verslagen lezen!

    Wil je via deze weg alvast heel veel plezier wensen! Gr. Jorick

  • 27 Januari 2010 - 18:34

    Shakira:

    ik ben ZOOO jaloers op jou :o
    had ik maar neven of nichten die ver weg woonde
    of in zo'n geweldig land als Australië!!!
    njaa geniet er van en ik zal je verhalen blijven volgens met mn jaloezie :)

    xx

  • 28 Januari 2010 - 17:25

    Maartje:

    Hee Matthijs,

    Ook ik heb je site gevonden haha. Nog maar een paar dagen en dan ga je weg!
    Alvast heel veel plezier daar en ik zie je daarna wel weer een keer op het werk denk ik!

    xx Maartje

  • 29 Januari 2010 - 16:24

    Rieky:

    Ha Matthijs

    Nog even en dan eindelijk op reis!
    Veel berichtjes en foto's plaatsen voor het thuisfront want dat blijft leuk! :)
    Heel veel plezier,maar we zien je nog wel voor je vertrekt.

    groet Riek en Peer

  • 29 Januari 2010 - 17:02

    Sanne:

    Hey Matthijs,

    dat ziet er goed uit...doe je goed al die familie daar, zal je een hoop geld besparen... wel flauw dat je niet 19 maart in sydney bent...dan konden we nog meeten... ik vlieg 22 maart door naar nieuw-zeeland dus je komt net de laat hihi

    Succes met de laatste dingen (heb jij niet zo'n stress gevoel als ik? of ben je al gestopt met werken)

    xx sanne

  • 29 Januari 2010 - 18:21

    Eline:

    Wow wat komt het nu dichtbij zeg! Ik ga je wel missen op het werk, maar wat ongelofelijk gaaf dat je nu eindelijk gaat! Een tip vanuit mijn ervaringen met reizen naar verre landen: geniet van alles wat je tegenkomt. Dit beleef je maar een keer in je leven en geniet dan met volle teugen!
    Heel veel plezier en ik ga je zeker volgen!

  • 29 Januari 2010 - 20:30

    Inge:

    Ha Matthijs.
    Suzanne zit nu ook nog een paar weken in Melbourne.Ze heeft een berichtje geplaatst op je facebook!Maarre we kletsen dinsdag nog ff verder.
    Groetjes Inge.

  • 01 Februari 2010 - 14:52

    Enrico:

    Hey Matthijs,
    Leuk zo op de site je reis te kunnen volgen!! Ik wens je veel succes en weinig stress met de laatste voorbereidingen voor je vertrek. Geniet van al je indrukken straks en ik ben benieuwd naar al je ervaringen!

    Groetjes,
    Enrico

  • 02 Februari 2010 - 17:31

    Lieke:

    Hey Matthijs,

    Het aftellen is nu echt begonnen nog 4 dagen en dan gaat de reis toch echt beginnen. Ik wil je heel veel plezier wensen daar in het verre en warme Australië. Geniet van alles en natuurlijk ook een fijne vlucht toegewenst.

    Liefs Lieke

  • 03 Februari 2010 - 17:40

    Charlotte:

    Heej Matthijs,

    Zo zo, nog even en dan zit je al lekker down under. Drie dagen, dat is echt niks meer.
    Maar heel veel plezier en geniet er van! Je hebt er hard genoeg voor gewerkt.

    Groetjes Charlotte

  • 07 Februari 2010 - 11:13

    Tineke:

    Lieve Matthijs,

    Gisteren hebben we je uitgezwaaid op Schiphol en dat was best even emotioneel.
    Bij mij natuurlijk tranen, maar eigenlijk waren het tranen van trots!
    Trots op jou dat je dit avontuur aangaat.
    We wachten met spanning op je sms-je vanuit Sidney: dat je weer veilig met beide benen op de grond staat, dan kan het avontuur écht beginnen.
    Kus, Tineke.

  • 08 Februari 2010 - 07:05

    Rieky:

    Hey matthijs,
    Kreeg net telefoontje van Tien.Je bent er!
    Zal vast een hele zit zijn geweest.Nu lekker genieten van alles en iedereen.
    Have fun!

    Groet Rieky

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Matthijs

Actief sinds 27 Nov. 2009
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 37463

Voorgaande reizen:

08 Januari 2018 - 09 April 2018

Zuid-Oost Azië

28 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Ireland

15 Juli 2013 - 28 Juli 2013

Schotland

16 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Wales

18 Juli 2011 - 31 Juli 2011

Engeland

06 Februari 2010 - 05 April 2010

Australië

Landen bezocht: