The Highlands - Reisverslag uit Kyle of Lochalsh, Verenigd Koninkrijk van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu The Highlands - Reisverslag uit Kyle of Lochalsh, Verenigd Koninkrijk van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu

The Highlands

Door: Matthijs

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

24 Juli 2013 | Verenigd Koninkrijk, Kyle of Lochalsh

Omdat er in Edinburgh afgelopen weekend een golftoernooi plaatsvond, zaten alle hostels vol en moest ik de stad uit. Ik ben zaterdag ochtend vertrokken naar Glasgow. In vergelijking tot Edinburgh was Glasgow in mijn beleving niet zo boeiend. Ik heb wat rondgelopen en in het park gezeten, maar het leek mij een doorsnee stad zonder al te veel bijzonderheden. Ik ben dan ook zondagmiddag weer teruggekomen.

Maandag ochtend ben ik met vijfentwintig mensen in een bus gestapt om vijf dagen samen te gaan reizen. Een beetje gek in het begin, maar de chauffeur is een vrolijke Schot (met bijbehorende kilt) en de groep is ook erg leuk. Ik ben de enige Nederlander, maar in de groep zitten mensen uit Duitsland, Zwitserland, Engeland, Verenigde Staten, Canada, Australië, Nieuw Zeeland, Taiwan en China.

The Highlands zijn fantastisch. Het is het Noordelijke en middengedeelte van Schotland. De eerste twee dagen zijn we door het landschap getrokken en talloze tussenstops gemaakt. Tussendoor sliepen we in Inverness, vlakbij Loch Ness, waar we gezwommen hebben. Onderweg hebben we gewandeld, gegeten, verhalen geluisterd en whisky gedronken in een brouwerij.

Vandaag zijn we de hele dag op Isle of Skye geweest, een eiland vlakbij de westkust. De uitzichten zijn fantastisch, de mensen vrolijk, de verhalen geweldig en het weer onbegrijpelijk. Vandaag hebben we zelfs gezwommen en in de zon gelegen bij de zogenaamde Fairy Pools, een keten van kleine beetjes water die met watervallen verbonden zijn.

We hebben geluncht op prachtige groene heuvels waarvan je verwacht dat er elk moment Hobbits uit kunnen komen. Ook hier ben ik helemaal naar de top geklommen voor het beste uitzicht.

Elke avond zitten we in de pub. De live muziek was voor mij ongelofelijk interessant. Dan denk je alles gehoord te hebben, zit je daarna met open mond naar de muzikanten te staren. De sfeer zit er in ieder geval goed in bij de hele groep.

  • 25 Juli 2013 - 08:42

    Jan En Ties:

    Hee Matthijs,
    Wat geweldig te horen/lezen dat jet het zo goed naar je zin hebt; helemaal in je element!
    We zijn natuurlijk heel erg benieuwd naar je overige verhalen en de foto's die we maandag in Wijk aan Zee gaan bekijken.
    Geniet lekker verder van al het moois dat Schotland te bieden heeft, nog veel plezier.
    Groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Kyle of Lochalsh

Matthijs

Actief sinds 27 Nov. 2009
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 37459

Voorgaande reizen:

08 Januari 2018 - 09 April 2018

Zuid-Oost Azië

28 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Ireland

15 Juli 2013 - 28 Juli 2013

Schotland

16 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Wales

18 Juli 2011 - 31 Juli 2011

Engeland

06 Februari 2010 - 05 April 2010

Australië

Landen bezocht: