Edinburgh - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu Edinburgh - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu

Edinburgh

Door: Matthijs

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

19 Juli 2013 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

City of sunshine.

Zoals afgelopen jaren ben ik ook deze zomer afgereisd naar het Verenigd Koninkrijk. Na Engeland en Wales is het nu tijd voor Schotland.

Maandag heb ik van Amsterdam naar Edinburgh gevlogen. Door mysterieuze omstandigheden had de korte vlucht van anderhalf uur een vertraging van meer dan twee uur, waardoor ik vrij laat in de stad was.

Edinburg is een zeer oude stad waar ongelofelijk veel heeft plaatsgevonden. De stad heeft geen wolkenkrabbers en is erg klein. Het is de hoofdstad van Schotland, maar niet de grootste. Het hele middeleeuwse stadscentrum is nog intact, dus alle gebouwen zijn van steen en in oude bouwstijl. 'The Royal Mile' is de belangrijkste straat waar vroeger de markt was. Hier lopen nu continu alle toeristen, muzikanten en verkopers, en hier worden alle groepen verzameld voor rondleidingen door de stad.

Ik heb met verschillende van deze rondleidingen door de stad meegelopen. Wisselend tussen een algemene geschiedenistoers, ghost tours en Harry Potter tours heb ik me prima vermaakt.

In het midden van de stad staat het kasteel op de hoogste heuvel. Het heeft in de loop der eeuwen verschillende functies gehad, maar is nu opengesteld als museum. Natuurlijk ben ik even binnengeweest en heb wat van de geschiedenis mee mogen maken.

In een hele korte tijd heb ik al heel veel mensen ontmoet. Meteen op de eerste avond al heb ik met mijn kamergenoten 's avonds nog wat gedronken. Uiteindelijk waren we met twee Australiers, een Duitse, een Japanse en een Nederlander. Ook heb ik een Deens gezin ontmoet, en een Amerikaanse waarmee ik nog veel heb opgetrokken.

Mijn eerste indruk van de stad is fantastisch. De sfeer is geweldig, de doedelzakken zijn niet zo vals als ik gevreesd had, en haggis is helemaal niet smerig. Daarbij heb ik al verschillende dagen achtereen meer dan 30 graden, waardoor het hier prima uit te houden is.


PS Vooralsnog lukt het met niet om foto's te uploaden, ik hoop dat ik dat snel alsnog kan doen.

  • 20 Juli 2013 - 20:59

    Jan En Ties:

    Wat leuk dat je je weblog weer geopend hebt!
    Fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt. En het weer zit ook mee, het is je gegund.
    Je hebt in korte tijd al veel gezien en meegemaakt.
    En zo te horen heb je contacten genoeg daar met veel verschillende mensen/nationaliteiten.
    Heb je al kans gehad om zelf wat muziek te maken?
    Wij zijn inmiddels weer thuis en het gaat met ons ook prima.
    Geniet lekker verder.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Matthijs

Actief sinds 27 Nov. 2009
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 37461

Voorgaande reizen:

08 Januari 2018 - 09 April 2018

Zuid-Oost Azië

28 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Ireland

15 Juli 2013 - 28 Juli 2013

Schotland

16 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Wales

18 Juli 2011 - 31 Juli 2011

Engeland

06 Februari 2010 - 05 April 2010

Australië

Landen bezocht: