Liverpool - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu Liverpool - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu

Liverpool

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

26 Juli 2012 | Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Gisteren heb ik Snowdonia verlaten en ben vertrokken naar Liverpool. Ik zit hier in een hostel net buiten het centrum. Tot mijn grote verbazing is dit niet alleen met grote voorsprong het goedkoopste hostel waar ik ooit in heb geslapen (vijf pond per nacht), maar ook nog eens heel erg goed. Tweepersoons bed, eigen keuken en badkamer, en uizicht op het stadscentrum.

Liverpool is een hele leuke stad. De mensen hier zijn vooral erg trots op het feit dat de Beatles uit deze stad komen, en overal zie je de gezichten van John en Paul voorbij komen. Hierdoor stikt het van de souvenirwinkeltjes, maar ook van muziekwinkels en pubs met livemuziek. Ook ben ik op meerdere plekken in het centrum een piano op straat tegengekomen, waar iedereen vrij op mag spelen. Ook kan je op meerdere plaatsten naar de vorderingen van de Olympische spelen kijken op grote schermen bij kleine tribunes. Kortom, er is buiten veel te doen, waardoor er met dit mooie weer een fijne sfeer in de straten hangt.

Zelf ben ik naar het Liverpool Museum geweest, waar een fraaie tentoonstelling was over verschillende onderwerpen met betrekking tot de stad. Het verbaasde mij hoeveel gedoe hier speelt rondom de rivaliteit tussen Red en Blue. Er blijken twee voetbalteams in deze stad te spelen, en iedereen hier is fan van een der beiden teams.

Het is nu even spannend hoe ik zondag ochtend mijn vliegtuig ga halen. Ik heb een in Londen geboekt waar ik op elk moment kan uitchecken, maar vanwege de Olympische spelen is het haast onmogelijk om 's nachts bij het juiste station te komen. Ik hoop dat ik daar nog iets op kan vinden.

• 26 Juli 2012 - 22:11

Jan En Ties, Samen Tegelijk:

Hoi Matthijs,
    Fijn dat je nu ook eens een financiële meevaller hebt gehad.
    Leuk om Liverpool te hebben ervaren.
    Wij hopen dat je wel het vliegtuig gaat halen: misschien een idee om de nacht op het vliegveld door te brengen. Succes ermee.
    We zien elkaar maandag.
    Liefs van Jan en Ties.