City of rain - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu City of rain - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu

City of rain

Door: Matthijs

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

29 Juli 2013 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

De reis zit er al weer op. Vanmiddag vlieg ik weer naar Amsterdam na vijftien dagen genieten.

Na Isle of Skye zijn we met de groep naar Oban gereden, een stuk naar het zuiden aan de kust. Onderweg zijn we nog gestopt bij een kasteel, in een prachtige vallei en hebben we zowel de bekende brug als de trein uit de Harry Potterfilms mogen aanschouwen.

Oban is een kleine havenstad, maar het bruist van de energie. Op aanraden van de reisleider zijn we met de hele groep 's avonds naar een hele grote pub gegaan. Hier speelde een kleine folkband eigen muziek en legde de traditionele volksdansen uit. De sfeer was geweldig, iedereen zong, dronk of danste mee.

Vrijdag zijn we weer richting Edinburgh gaan rijden. Onderweg hebben we het kasteel gezien waar een groot gedeelte van Monty Python's Holy Grail is opgenomen. Eenmaal in de stad zijn we opgesplitst omdat iedereen in andere hostels zat, maar 's avonds hebben we met een flinke groep samen gegeten.

Dit weekend heb ik niet zoveel gedaan. Het heeft bijna alleen maar geregend waardoor de sfeer in de stad totaal anders is overdag. Gelukkig klinkt er 's avonds uit iedere kroeg muziek en is de sfeer weer hersteld. Ik ben met vrienden nog een keer Arthur's Seat op geweest voor uitzicht, maar we kwamen meer dan doorweekt terug. Zondag wilde ik gaan hiken in een natuurgebied vlakbij, maar de weersvoorspelling was zo verschrikkelijk slecht dat ik in de stad ben gebleven, nog wat musea heb bezocht en wat gedronken heb met mijn reisgenoten.

Schotland is fantastisch. Het land, de mensen, het eten, de sfeer. Alles heeft ervoor gezorgd dat ik heerlijk heb genoten van deze reis.

• 29 Juli 2013 - 11:31

Jan En Ties:

Hoi Matthijs,

Jammer van het nu toch slechte weer.
    Hier is het iets beter, geen regen vandaag in ieder geval, volgens de voorspellingen.
    Goeie reis en tot vanavond op Schiphol.

• 04 Mei 2015 - 19:41

Prive:

ben bezig om je terug the paken

weet bijna alles van jou