Porthmadog and Pen y Pass - Reisverslag uit Llanberis, Verenigd Koninkrijk van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu Porthmadog and Pen y Pass - Reisverslag uit Llanberis, Verenigd Koninkrijk van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu

Porthmadog and Pen y Pass

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

24 Juli 2012 | Verenigd Koninkrijk, Llanberis

Na een ellenlange en vooral dure reis kwam ik uiteindelijk in Porthmadog, waarvanuit ik wilde gaan wandelen. In de hele omgeving was helaas geen hostel te vinden, dus heb ik uiteindelijk in de pub geslapen in de gastenkamer. De volgende dag heb ik een stukje doorgereisd en eindelijk een hostel gevonden, aan de voet van de berg Snowdon, de hoogste berg van Wales. Daar ontmoette ik al vrij snel Mike, een Engelsman op doorreis, die snel wat van de omgeving mee wilde maken. We hebben besloten om de volgende dag samen naar de top van Snowdon te klimmen.

Dit was helaas qua timing niet zo'n goed idee. Gisteren hebben we dus die wandeling gemaakt, maar het weer was verschrikkelijk. In het dal was het mistig en het miezerde, maar op de berg kon je geen hand voor ogen zien, sloeg de wind met geweld om ons heen, en waren we in tien minuten helemaal doorweekt van de regen. Toch zijn we helemaal naar de top geklommen. Alles was glad en het pad onduidelijk, en daarbij konden we maar tien meter voor ons uit kijken. Uiteindelijk hebben we dan toch de top gehaald. Natuurlijk hadden we geen enkele vorm van uitzicht, maar toch vond ik het een hele prestatie.

Op de top van de berg staat een cafe, waar wij beiden heel er naar uitkeken. Helaas, vanwege het slechte weer, bleef het personeel van het cafe beneden, en konden wij zelfs niet overdekt staan. We hebben snel wat kleding verwisseld, iets gegeten en zijn via een ander pad weer naar beneden gegaan. Eenmaal voorbij de mist en onder de wolken werd het zowaar mooi weer, en het einde van de wandeling was prettig. Uiteindelijk zijn we ongeveer vijf uur onderweg geweest. Na een kop thee om op te warmen ging Mike weer naar zijn familie in Londen, en ben ik naar bed gegaan.

Ik had verwacht dat ik vandaag weer verschrikkelijke spierpijn zou hebben, maar het valt mee. Ik kan in ieder geval fatsoenlijk lopen. Ik heb de bus genomen naar Llanberis, waar ik nu in de bibliotheek dit zit te typen. Ik ga vanavond nog terug naar het hostel in Pen y Pass, en dan richting Liverpool of Manchester.


(Ik kan helaas nog geen foto's uploaden, maar dit zal ik zo snel mogelijk alsnog doen)

  • 25 Juli 2012 - 07:49

    Ties:

    Hoi Matthijs,

    Dat is afzien jongen!
    Dapper van je om toch door te gaan maar wel jammer van het slechte weer.
    Wij zitten hier iedere avond het weer in Wales te volgen en dat ziet er vanaf hier goed uit, maar ergens klopt het blijkbaar dan toch niet.
    Hier is het zomers!
    Geniet lekker verder, maak nog een aantal mooie wandelingen en misschien lukt het nog om wat foto's te plaatsen maar anders zien we die in Wijk aan Zee wel.
    Dag lieverd, groeten Ties.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Llanberis

Wales

Backpacken in Wales

Recente Reisverslagen:

26 Juli 2012

Liverpool

24 Juli 2012

Porthmadog and Pen y Pass

21 Juli 2012

Bwlch and Crickhowell

18 Juli 2012

Caerdydd
Matthijs

Actief sinds 27 Nov. 2009
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 37446

Voorgaande reizen:

08 Januari 2018 - 09 April 2018

Zuid-Oost Azië

28 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Ireland

15 Juli 2013 - 28 Juli 2013

Schotland

16 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Wales

18 Juli 2011 - 31 Juli 2011

Engeland

06 Februari 2010 - 05 April 2010

Australië

Landen bezocht: