Caerdydd - Reisverslag uit Cardiff, Verenigd Koninkrijk van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu Caerdydd - Reisverslag uit Cardiff, Verenigd Koninkrijk van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu

Caerdydd

Door: Matthijs

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

18 Juli 2012 | Verenigd Koninkrijk, Cardiff

Mijn derde reis die ik in mijn eentje maak is begonnen. Net als vorige keer begon ik in Londen, maar deze keer ben ik verder getrokken naar Wales. Maandag avond kwam ik erg laat aan in het hostel in Londen en ben de ochhtend erna weer vroeg vertrokken. De hele stad staat in teken van de Olympische spelen, die volgende week gaan beginnen. Over de hele stad zijn afgesloten wegen, stadions en steigers te vinden.

Gisteren ben ik vertrokken naar Cardiff, de hoofdstad van Wales. Hier blijf ik twee nachten, dus ik ga hier morgen weer weg.

Cardiff is een mooie stad. Hoewel hij relatief jong is, is hier veel terug te vinden van de authentieke Britse bouwstijl. Het Welsh (de taal van Wales) dreigt uit te sterven, en daarom zetten ze nu overal de originele benaming in het Welsh erbij. Hier en daar is er een woord dat lijkt op het Engels, maar de meeste woorden lijken complete willekeurige lettercombinaties en zijn niet eens uit te spreken.

Qua weer is het wisselend. Ik begon met mooi weer, maar vandaag heeft het bijna continu geregend. Morgen vertrek ik naar een dorpje genaamd Bwlch (zeg 'bilg') in het gebergte van Brecon. Hier rijden geen treinen, dus ik ga met de bus. Vanaf hier ga ik proberen wat wandelingen te maken, in de hoop op beter weer.

  • 21 Juli 2012 - 15:57

    Tineke:

    Lieve Matthijs,
    Fijn om te horen dat je het weer naar je zin hebt.
    Over het weer hoef je je geen zorgen te maken,want dat wordt alleen maar beter: droog en meer zon, dus ook lekker warm.
    Heel veel wandel plezier; geniet ervan.
    Groetjes, Ties.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Cardiff

Wales

Backpacken in Wales

Recente Reisverslagen:

26 Juli 2012

Liverpool

24 Juli 2012

Porthmadog and Pen y Pass

21 Juli 2012

Bwlch and Crickhowell

18 Juli 2012

Caerdydd
Matthijs

Actief sinds 27 Nov. 2009
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 37441

Voorgaande reizen:

08 Januari 2018 - 09 April 2018

Zuid-Oost Azië

28 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Ireland

15 Juli 2013 - 28 Juli 2013

Schotland

16 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Wales

18 Juli 2011 - 31 Juli 2011

Engeland

06 Februari 2010 - 05 April 2010

Australië

Landen bezocht: