Hoofdstuk 2 - Lake District - Reisverslag uit Ambleside, Verenigd Koninkrijk van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu Hoofdstuk 2 - Lake District - Reisverslag uit Ambleside, Verenigd Koninkrijk van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu

Hoofdstuk 2 - Lake District

Door: Matthijs

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

25 Juli 2011 | Verenigd Koninkrijk, Ambleside

Sinds donderdag ben ik in Lake District, of Lakelands, zoals de mensen het hier noemen. De dorpjes zijn klein en schilderachtig en je wordt hier met een zwak Schots accent aangesproken.

De eerste twee nachten heb ik geslapen in Windermere, het enige dorp dat een treinstation heeft. Ik heb tijdens mijn verblijf niemand van het personeel gezien. Er werd van je verwacht dat je het geld in een enveloppe doet en in een kluis gooit voordat je weggaat.

De omgeving hier is prachtig. In Lake District liggen 15 meren, waarvan Windermere de grootste is. Naast een aantal wandelingen die ik heb gemaakt, ben ik ook met een bus langs tien van deze meren gereden en heb hier en daar wat mooie foto's mogen maken.

Na een paar dagen ben ik naar een dorpje gegaan dat er vlakbij ligt, genaamd Ambleside. Het hostel waar ik nu ben is veel groter en naar mijn idee ook gezelliger. In de lounge-room staat zelfs een (zuivere) piano! En er is meer dan genoeg ruimte om te koken, dus dat bespaard een hoop geld.

De wandelingen hier zijn geweldig. Gisteren ben ik naar de top van de hoogste berg in de omgeving geklommen. Dit was best zwaar, maar zeker de moeite waard. Tegen alle verwachtingen in is het hier geweldig weer. Al drie dagen op een rij schijnt de zon en is er geen wolkje aan de lucht. Ik ben zelfs ietwat verbrand op mijn armen.

Morgen vertrek ik naar de Peak District, en blijf daar tot ik weer terug naar Londen ga voor mijn terugreis. Duimen maar dat het weer mooi blijft!

  • 25 Juli 2011 - 17:00

    Ties:

    Hoi Matthijs,
    Zo te lezen heb je het weer aardig naar je zin.
    Bijzonder dat je ergens mag logeren zonder dat je de gastvrouw/heer ziet.
    Waarschijnlijk komen er alleen maar eerlijke mensen daar.
    Gelukkig is het weer bij jou stukken beter dan hier in Nederland; gisteren was het echt een koud kikkerlandje met alleen maar regen en veel wind maar vandaag was het alweer een stuk beter.
    Geniet lekker verder; we zien elkaar zondag op Eindhoven airport.

  • 25 Juli 2011 - 18:51

    Jan:

    Ha Matthijs,
    Je hebt inderdaad het goede weer meegenomen. Het is je gegund.
    Hier staat de maand juli al op de derde plaats van de natste juli-maanden ooit. Kan nog hoger klimmen, als het een beetje tegenzit.
    Jij bent ook hoog geklommen, lees ik. Had je ene mooi uitzicht?
    Waar ligt Peak District ergens?
    Geniet lekker verder en speel nog maar een deuntje voor de gasten daar op de piano. Zullen ze leuk vinden (en jij ook..)

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Ambleside

Matthijs

Actief sinds 27 Nov. 2009
Verslag gelezen: 590
Totaal aantal bezoekers 37451

Voorgaande reizen:

08 Januari 2018 - 09 April 2018

Zuid-Oost Azië

28 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Ireland

15 Juli 2013 - 28 Juli 2013

Schotland

16 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Wales

18 Juli 2011 - 31 Juli 2011

Engeland

06 Februari 2010 - 05 April 2010

Australië

Landen bezocht: