Hoofdstuk 3 - Peak District - Reisverslag uit Edale, Verenigd Koninkrijk van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu Hoofdstuk 3 - Peak District - Reisverslag uit Edale, Verenigd Koninkrijk van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu

Hoofdstuk 3 - Peak District

Door: Matthijs

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

28 Juli 2011 | Verenigd Koninkrijk, Edale

Het einde van de reis begint in zicht te komen. Na drie dagen Peak District vertrek ik morgen weer richting London.


Peak District is net zoals Lake District een National Park. Het duurde bijna een hele dag om in dit hostel te komen. Omdat mijn bus vertraging had vanuit Ambleside, miste ik de trein in Windermere. Dus ik moest twee uur wachten op de volgende trein. Toen ik eenmaal in Edale was, heb ik nog bijna twee uur gezocht naar het hostel, dat blijkbaar twee kilometer uit het dorp ligt.

De twee dagen daarna ben ik gaan lopen door de omgeving. Er zijn hier nog bijna geen toeristen en ik heb de afgelopen nachten een zespersoonskamer voor mezelf gehad. Hierdoor heb ik geen reisgenoot kunnen vinden, waardoor ik alle wandelingen in mijn eentje heb gemaakt in de omgeving. Ik ben over de heuvels geklommen en naar de dorpjes geweest die er achter liggen. Onderweg kwam ik de ingang van een grot tegen, dus daar heb ik ook nog kort een rondleiding in gehad.

Vandaag ging ik op zoek naar een wandelroute, die ongeveer drie kilometer vanaf het hostel begint. Omdat de wegwijzers en bordjes hier vrij slecht geregeld zijn, heb ik deze niet gevonden, en ben ik over de heuvels gestruind. De wandelroute heb ik niet gevonden, maar ik heb alsnog een mooie wandeling gemaakt. Net zoals in Lakelands stikt het hier van de schapen, en moet je regelmatig een schapenveld oversteken om ergens te komen.

Kortom, Peak District was ook heel erg mooi, hoewel ik het fijner had gevonden als ik een reisgenootje had gehad. Gelukkig valt het weer nog steeds heel erg mee en is er nog geen drup regen gevallen. Morgen ga ik met de trein weer naar het zuiden, en dan is het weer bijna tijd om naar huis te gaan.

  • 28 Juli 2011 - 19:52

    Jan En Ties:

    We zitten hier samen jouw verhaal te lezen en je foto's te kijken. Fijn dat je nog geen drop regen hebt gehad. Dat is hier wel anders geweest, ofschoon we zowaar vandaag lekker in de tuin hebben gezeten.
    We zijn blij verrast, dat er toch foto's bij je reisverslagen zitten. Mooi is het daar en in je t-shirt: blijkbaar warm genoeg.
    We wensen je een goede reis terug naar London. Ga je daar nog een musical meepikken?
    Veel plezier.

    Groetjes van ons tweetjes.

  • 28 Juli 2011 - 19:55

    Ties:

    Ik ontdek net nog de speciale koeienfoto. Dank dank dank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edale

Matthijs

Actief sinds 27 Nov. 2009
Verslag gelezen: 676
Totaal aantal bezoekers 37443

Voorgaande reizen:

08 Januari 2018 - 09 April 2018

Zuid-Oost Azië

28 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Ireland

15 Juli 2013 - 28 Juli 2013

Schotland

16 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Wales

18 Juli 2011 - 31 Juli 2011

Engeland

06 Februari 2010 - 05 April 2010

Australië

Landen bezocht: