Hoofdstuk 1 - London - Reisverslag uit Windermere, Verenigd Koninkrijk van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu Hoofdstuk 1 - London - Reisverslag uit Windermere, Verenigd Koninkrijk van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu

Hoofdstuk 1 - London

Door: Matthijs

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

21 Juli 2011 | Verenigd Koninkrijk, Windermere

Afgelopen drie dagen ben ik in Londen geweest. Het was wel even wennen aan het accent en de rare taxi's, maar Londen is een hele fijne stad. Met de metro als vervoermiddel heb ik een paar dagen door de stad gestruind. Eerst Buckingham Palace, waar toevallig net de wisseling van de wacht begon. Gisteren ben ik, na veertig minuten in de rij voor een kaartje, en nog eens anderhalf uur in de rij voor de ingang, in de London Eye geweest.

Ik heb Londen als een prettige plaats ervaren. Hoewel het moeilijk is om prullenbakken te vinden, is het overal schoon. De mensen zijn vriendelijk en hulpzaam en het metro systeem werkt uitstekend. Af en toe belooft het een mooie dag te worden, maar na maximaal twee uur zonneschijn begint het iedere keer weer te regenen.

Een paar keer heb ik geprobeerd om reisjes te plannen vanuit hier. Het liefste wilde ik een zesdaagse reis doen naar Wales, maar alles in die richting is al uitverkocht. Toen heb ik geprobeerd een driedaagse reis te plannen door Lake District. Daar heb ik heel lang niks van gehoord en ben er maar alvast naar toe gegaan. Ik zit hier nu in mijn hostel in Windermere, een schattig plaatsje in Lake District. Als er geen auto's reden, zou je gaan geloven dat het 1900 is. Op de mail lees ik net dat de driedaagse trip is volgeboekt, dus ik moet iets anders gaan zoeken. Gelukkig worden hier overal reizen aangeboden in het drop, dus ik zal vast nog wel iets vinden. Wanneer ik weer terug naar het zuiden ga, weet ik nog niet. In ieder geval blijf ik hier tot ik alles gezien heb wat ik wil zien. Als ik terug ga, wil ik in ieder geval nog een dag of twee in Londen blijven, omdat er nog een paar dingen zijn die ik nog wil zien voor ik weer naar huis ga.

  • 21 Juli 2011 - 14:15

    Ties:

    Hee Matthijs,

    Leuk iets van je te horen!
    Fijn dat Londen je zo goed bevallen is en dat je er ook nog een paar dagen naar terug wil.
    Wat heerlijk dat je je plannen zo soepeltjes bijstelt
    Je zult vast iets naar je zin vinden.
    Heb je al een reismaatje ontmoet?
    Veel plezier verder en het weer wordt beter, zéker volgende week.
    Groeten Ties.

  • 21 Juli 2011 - 16:52

    Jan:

    Hoi Matthijs,

    Je bent zo te horen in je element!
    Ik hoorde van Joost dat je ook een musical gezien hebt in London en dat di9e erg goed was.
    Mooi dat je toch naar Lake district gegaan bent. Ben benieuwd wat je straks weer allemaal beleeft.
    Heel veel plezier.
    Groetjes,

    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Windermere

Matthijs

Actief sinds 27 Nov. 2009
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 37440

Voorgaande reizen:

08 Januari 2018 - 09 April 2018

Zuid-Oost Azië

28 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Ireland

15 Juli 2013 - 28 Juli 2013

Schotland

16 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Wales

18 Juli 2011 - 31 Juli 2011

Engeland

06 Februari 2010 - 05 April 2010

Australië

Landen bezocht: