Hoofdstuk 15 - Harbour City (part two) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu Hoofdstuk 15 - Harbour City (part two) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu

Hoofdstuk 15 - Harbour City (part two)

Door: Matthijs

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

28 Maart 2010 | Australië, Sydney

Ookal woont Melanie al twee jaar in Sydney, ze heeft heel erg weinig van de stad gezien. In ieder geval, totdat ik op bezoek kwam.


Als je in Sydney bent, moet je de Harbour Bridge beklimmen. Tenminste, dat was mijn gedachte. Melanie en ik hebben besloten naar de top te klimmen. Dus wij met een groep van ongeveer 15 man en gids naar boven. Eerst volledige uitrusting krijgen, dan een kleine cursus over hoe je moet klimmen en dan pas naar buiten.

We hebben besloten om het 's avonds te doen, dus met daglicht naar boven, vanaf de top de zonsondergang bekijken, en in het donker weer naar beneden. Op de top heeft de gids nog wat foto's gemaakt (eigen camera mee mag niet). Het weer was perfect (zelfs 8 uur 's avonds nog 25 graden bovenop de brug). Er was ook geen bewolking, dus hebben de stad rustig zien veranderen van dag naar nacht. Kortom: unieke ervaring en we hebben een hoop lol gehad.

Wat ook bij Australië hoort is surfen. Niet op Bondi, maar Manley, een strand dat minstens zo mooi is, maar minder toeristisch. Gisteren morgen, van negen tot elf uur, hebben Mel en ik gesurft op het strand van Manley. Het is DOODVERMOEIEND, mijn armen doen nog steeds pijn bij elke beweging, maar we hebben een hoop lol gehad. Het is me gelukt om drie keer te staan op mijn surfboard in een golf. Surfen kan ik nu in ieder geval van mijn lijstje afstrepen.

Een echte toerist moet natuurlijk ook the Opera House gezien hebben van dichtbij. En ik als musicus moet natuurlijk een concert gezien hebben. Gelukkig voor ons was er gisteren avond een strijkconcert met Vivaldi, Bach, Mozart en anderen. Wij zijn er natuurlijk naar toe geweest en hebben heerlijk genoten van een tienkoppig strijkensemble. Dit was wel op dezelfde dag als het surfen, dus we vielen bijna in slaap in de concerthal, maar het was de moeite waard.

Vandaag was de open dag van the Conservatorium of Sydney. Natuurlijk moest ik daar even naar toe. We hebben flink wat concerten gezien met blazers, strijkers en pianisten. Natuurlijk heb ik even een piano opgezocht en wat liedjes gespeeld. Alles kon ik nog spelen, dus ik ben weinig vergeten in die twee maanden denk ik.

  • 28 Maart 2010 - 08:25

    Tineke:

    Het is iedere keer weer heerlijk om een berichtje van je te ontvangen.
    Ik denk dat we wel een aantal weken nodig hebben om je verhalen te horen en de foto's te bekijken.
    Ik kijk er naar uit.

    Wat een geweldige mooie foto's heb je deze keer weer mee gestuurd.
    Wat leuk dat Melanie ook de klim naar boven gemaakt heeft. Een stralende foto van jullie samen op de top!

    De foto in surf pak is helemaal te gek: het lijkt me heerlijk om met de golven mee te gaan.
    Ik zou denken dat je spierpijn in je benen zou hebben, maar het opdrukken met je armen zal inderdaad heel veel kracht kosten.

    En natuurlijk een concert in The Opera House. Geweldig!

    Nou Matthijs, het zit er bijna op.
    Heb je nog plannen voor de komende week?

    Ik wens je nog een aantal mooie dagen in Sidney en een goede reis terug naar huis.

    Dag lieverd, tot volgende week.

    Ties.

  • 28 Maart 2010 - 10:46

    Henny En Frans:

    Ha die Matthijs, wat jammer dat het al bijna over is, maar wat heb je genoten man!!!Wij zijn nu druk aan het pakken en woensdag is het afscheid van mijn werk. Allemaal spanend. Ben maar blij dat je niet met BA vliegt, want die zijn aan het staken. Wij zien wel. We zullen er vast wel kommen, alleen weten we niet of we je nog kunnen zien. Het staat in de sterren!! Geef Mel een dikke pakker en zeg dat we er naar uitzien haar te zien. Liefs en nog heel veel plezier en oh ja, BEDANKT VOOR JE MOOIE VERHALEN!!!!
    Liefs en goede reis Henny en Frans

  • 28 Maart 2010 - 11:27

    Berthy:

    Hoi Matthijs

    Ik weet niet of je nog iets mailt deze week! Daarom wil ik je nu alvast bedanken voor de geweldige verslagen en mooie foto's. We wensen je een goede terugvlucht toe en nog een fijne week.Groetjes Henk en Berthy

  • 28 Maart 2010 - 11:53

    Rieky:

    Ha Matthijs,
    Mooi hoor zo boven op die brug!
    Ik had aan het begin van je reis gevraagd om veel verhaaltjes en mooie plaatjes, nou je hebt ons niet teleurgesteld! :)

    Nog een hele fijne week en een goede vlucht naar huis.Zie je tweede paasdag weer!

    Liefs Riek

  • 28 Maart 2010 - 17:15

    Lieke:

    Hey Matthijs,

    wat heb je weer een hoop dingen gedaan en ook je foto's zijn weer mooi. Geniet nog van je laatste week daar in Australië en tot op de efteling

    groetjes Lieke

  • 28 Maart 2010 - 19:21

    Igna:

    Ha MAtthijs,

    Wat een indrukken doe jij op!Geweldig!
    Geniet nog met volle teugen van de laatste dagen,ik wens je alvast een hele goede terugreis!
    We zullen je reisverslagen nog gaan missen!!

    groetjes, Igna

  • 29 Maart 2010 - 10:39

    Jorick:

    Yo Matthijs,

    Lekker toeristische kiekjes allemaal idd. Schitterend om te zien en om je verhalen erbij te lezen. Ik moet bekennen dat ik een beetje achter lag, maar nu weer helemaal op de hoogte.

    Geniet nog van de laatste dagen!! En ik kan niet op je verhalen wachten. Gr. Jorick

  • 30 Maart 2010 - 20:31

    Trees:

    Nou Matthijs, elke keer als ik een nieuw verslagje lees blijf ik me verbazen over jouw avonturen. Ik heb er erg van genoten. Aan de foto's kan ik zien, dat dat zeker voor jou ook geldt.

    Ik wens je een hele goede thuisreis. Weer in dat luxe-hotel. Geniet er nog maar eens van.

    Groetje, Trees

  • 02 April 2010 - 15:18

    Nolda:

    Hoi Matthijs,
    keileuk wat ik tot nu toe gelezen heb (moet de rest nog lezen, maar komt nog wel). Is een hele ervaring en keimooie foto's, jammer dat het bijna voorbij is. Ik zie je volgende week wel en kom zeker de foto's bewonderen,
    groetjes Nolda en de rest van de buurtjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Matthijs

Actief sinds 27 Nov. 2009
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 37426

Voorgaande reizen:

08 Januari 2018 - 09 April 2018

Zuid-Oost Azië

28 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Ireland

15 Juli 2013 - 28 Juli 2013

Schotland

16 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Wales

18 Juli 2011 - 31 Juli 2011

Engeland

06 Februari 2010 - 05 April 2010

Australië

Landen bezocht: