Hoofdstuk 2: Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu Hoofdstuk 2: Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu

Hoofdstuk 2: Sukhothai

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

16 Januari 2018 | Thailand, Sukhothai

Hoewel vijfennegentig procent van alle backpackers in Bangkok als volgende bestemming Chiang Mai op de planning had staan, besloot ik om zelf meer tijd te nemen en het land beter te verkennen. In eerste instantie zou ik in mijn eentje gaan, maar een hostelgenootje had hetzelfde plan, dus de volgende ochtend stapten we in dezelfde bus. Met deze Nederlandse Floor heb ik twee dagen doorgebracht in Sukhothai, een plaatsje ongeveer halverwege tussen Bangkok en Chiang Mai.

Ook Sukhothai kent een rijke geschiedenis die nog steeds zichtbaar is aan de tempelcomplexen. We hebben wederom fietsen gehuurd en we namen alle tijd om diverse locaties te verkennen. Van de enorme complexen zijn alleen funderingen, pilaren en beltorens over, maar tot onze verbazing waren alle boeddhabeelden volledig intact. Ook verder buiten het centrum, waar we verschillende ruïnes vonden, waren alle details op de immense standbeelden als nieuw. Ditmaal was er gelukkig geen toerist te bekennen.

Naast alle cultuur hadden we een dringende behoefte aan natuur. Dinsdag hebben we een scooter gehuurd en zijn we naar Ramkhamhaeng National Park gereden. Hier staat de hoogste berg van de omgeving en deze is volledig begroeid met jungle. Na een loodzware klim van drie uur vonden dat we genoeg moois gezien hadden en zijn we omgedraaid. De halfonderhouden paden, de prachtige bomen, de heerlijke geur, de vreemde vogelgeluiden en het prachtige uitzicht maakten dit een prachtwandeling. De top hebben we helaas niet bereikt, maar onze ervaring was geweldig. Het werkte wel ontmoedigend toen twee oudere monniken lachend op blote voeten ons tegemoet kwamen, op de terugweg van hun schijnbaar moeiteloze klim naar het hoogste punt.

• 20 Januari 2018 - 09:17

Jan:

Zo te lezen een land waar veel te zien, te ruiken, te beleven is. We hoorden van Marion dat ze dit met je met je gaat delen! Tof joh! Groetjes.

• 20 Januari 2018 - 10:17

H&F :

Wat een belevenis. Dat van die monniken

• 20 Januari 2018 - 18:36

Berthy:

Hoi Matthijs.
    Leuke verslagen hoor. Via Tineke gekregen. Heb me net aangemeld oo mailinglijst. Gaat lukken. Wat heb je al veel gezien/gedaan! Geniet ervan. Gr. B

• 22 Januari 2018 - 08:07

Miriam:

Wat een andere wereld en realiteit! Geniet van het avontuur:-)

• 25 Januari 2018 - 21:23

Irene Ruijter:

Heerlijk om je avonturen zo te kunnen volgen. Wat een prachtig en boeiend land! Op afstand geniet ik met je mee. Veel plezier!