Epiloog - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu Epiloog - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu

Epiloog

Door: Matthijs

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

01 Mei 2010 | Nederland, Amsterdam

Al bijna vier weken voorbij sinds ik terug ben... De tijd gaat hier een stuk sneller dan in Australië heb ik het idee.


Na een vreselijk saaie terugreis (laatste vlucht Bangkok - Amsterdam van 12,5 uur zonder schermpjes in de stoelen) kwam ik weer aan op Schiphol. Na het halen van mijn bagage en didgeridoo was het fijn om mijn ouders en mijn broer weer te zien die op me stonden te wachten. Ik zat vol verhalen, weetjes en drieduizend foto's en ik kon niet wachten alles aan ze te laten zien.

Drie dagen later had ik mijn eerste ronde van mijn toelatingen in Tilburg. Diezelfde avond hoorde ik al dat ik de ronde gehaald had en twee weken later terug mocht komen voor de tweede ronde. Ondertussen kon ik weer beginnen met werken (alles nog precies hetzelfde liedje, behalve de kleding) en ook ben ik weer piano gaan spelen.

De tweede ronde ging naar mijn idee goed en toen ik afgelopen vrijdag het antwoord nog niet binnen had, zijn we een weekendje weg geweest met mijn ouders, Joost en zijn vriendin. Leuk weekend, maar toen ik terug kwam zag ik op de mail dat ik NIET aangenomen ben voor Tilburg, wat eigenlijk de hele sfeer van het weekend verpestte. Volgens de jury was mijn stem 'onderontwikkeld' en krijg ik een herkansing in augustus. Natuurlijk baalde ik van deze mededeling, maar het is nu eenmaal zo en ik ga er nu volledig voor om alsnog aangenomen te worden tot de opleiding Docent Muziek.

Kortom, het leven is weer volledig omgeslagen sinds ik thuis ben. De reis voelt al als een fijne herinnering van lang geleden. Maar ik heb er de tijd van mijn leven gehad en vond het geweldig om zoveel van het land te zien en de familie weer te ontmoeten. Ook wil ik de lezers van de website bedanken voor alle leuke reacties die ik iedere keer weer mocht ontvangen. Wie zin heeft, mag natuurlijk een keer langs komen om foto's te bekijken.

Ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn blog op deze website, en wie weet ga ik binnenkort wel weer op reis. Dan kunnen jullie altijd rekenen op nieuwe verhalen!

  • 04 Mei 2010 - 07:00

    Tineke:

    Lieve Matthijs,

    Dit hoofdstuk Australië is nu afgesloten, maar dat er een vervolg gaat komen is duidelijk.
    Het was spannend om je op te halen en heerlijk om je door de deur te zien komen met je didgeridoo onder de arm; het kon niet mooier!
    We hebben genoten, en genieten nog steeds, van je leuke verhalen en je prachtige foto's.

    Even een flinke dip wat je toelating betreft, maar inmiddels ben je hard aan het werk om ze in Tilburg te verrassen in augustus bij je herkansing.

    Bedankt dat je, tijdens je reis, telkens de moeite genomen hebt om ons op de hoogte te houden.
    Zodoende hebben wij een heel klein stukje Australië mee mogen beleven.

    Groeten Tineke.

  • 10 Mei 2010 - 17:43

    Igna:

    Ha Matthijs,
    Ik wil de foto's heel graag een keer zien, natuurlijk met een live verslag van jou erbij!
    Wat balen dat je niet door de tweede ronde bent....onvoorstelbaar.
    Ik duim voor je bij de herkansing in augustus!
    groetjes, Igna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Matthijs

Actief sinds 27 Nov. 2009
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 37403

Voorgaande reizen:

08 Januari 2018 - 09 April 2018

Zuid-Oost Azië

28 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Ireland

15 Juli 2013 - 28 Juli 2013

Schotland

16 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Wales

18 Juli 2011 - 31 Juli 2011

Engeland

06 Februari 2010 - 05 April 2010

Australië

Landen bezocht: