Hoofdstuk 14 - Harbour City (part one) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu Hoofdstuk 14 - Harbour City (part one) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu

Hoofdstuk 14 - Harbour City (part one)

Door: Matthijs

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

25 Maart 2010 | Australië, Sydney

Weer een week verder... Nog maar één week te gaan... Het einde komt nu serieus in zicht.


Een weekje Sydney achter de rug. Het is een ENORME stad, groter dan je zou denken als je er doorheen loopt. Ik heb eerst een aantal dagen nog in het hostel gezeten, en zondag naar Melanie gegaan. Ze woont in Pyrmont, met uitzicht op de brug. Iedere ochtend moet zij vroeg op voor haar werk, maar ze is klaar rond vier uur, dus dan kunnen we samen wat doen iedere dag.

Inmiddels heb ik al heel wat van de stad gezien. Als eerste heb ik het aquarium bezocht. Het is heel erg groot en het leukste is dat je tussen de haaien kunt lopen in glazen tunnels.

De mensen waarmee ik uit ben gegaan in Katoomba zitten nu ook in Sydney, dus bijna iedere dag ga ik iets met hen doen. We zijn samen het Conservatorium van Sydney gegaan (en zagen dat ze aanstaande zondag open dag hebben) en de Botanical Gardens. Daar zat een groep Flying Foxes; hele grote vleermuizen, met zijn allen in dezelfde boom. Ook zijn we de Sydney Tower op geweest, waar je een prachtig uitzicht op de stad hebt, alle kanten op. Ik heb ervoor kunnen zorgen, dat we dit 's avonds deden, waardoor de stad er nog mooier uitzag.

Gisteren heb ik met Mel een rondje gelopen langs de stranden. Tot nu toe hebben we geluk gehad met het weer; geen wolken, 30 graden en volgens het weerbericht blijft het voorlopig zo.

Nog één week te gaan. Morgen de brug beklimmen met Melanie, overmorgen surfen. Vervelen zal ik me niet hier.

  • 25 Maart 2010 - 06:14

    Jan En Tineke:

    Ook in Sidney is nog van alles van de natuur te vinden, zo aan je foto's te zien.
    Ben benieuwd naar foto's vanaf de bridge en nog benieuwder hoe het zal gaan met surfen.
    We horen wel.
    Veel plezier verder, de laatste week....

  • 25 Maart 2010 - 09:50

    Ilse:

    Hey Matthijs,

    wat gaan twee maanden snel zeg!
    Ik heb wel genoten van je reisverhaal!
    Super leuk dat je zoveel geschreven hebt.
    Nog een hele fijne laatste week gewenst!

    Groetjes
    Ilse.

  • 25 Maart 2010 - 12:59

    John Van De Griendt:

    Hallo Matthijs,
    zit nu net de foto`s te bekijken en ben toch wel een beetje jaloers op al dat moois wat jij allemaal meemaakt daar. Groeten en nog veel plezier van ons allemaal. Carine Rick en Geertje.

  • 25 Maart 2010 - 13:16

    Inge:

    Ha Matthijs.
    Ben benieuwd trouwens....volgens mij mag je geen foto's maken op de brug???
    Wij vonden het echt niet leuk, al die vleermuizen, en zo ontzettend veel.Het ging toen ook onweren, nog enger....
    Je tijd zit er al weer bijna op, gaat echt snel hè, voor jou helemaal.
    Heel veel plezier nog en wie weet zien we elkaar zondag de 4de op Schiphol;-).
    Groetjes van ons allemaal.

  • 25 Maart 2010 - 14:06

    Corrie:

    Hoi Matthijs,

    Op een of andere manier is ons berichtje niet doorgekomen. Dus opnieuw: heeeel veel plezier gewenst de laatste week. En voor straks een goede vlucht terug.

    Tot ziens!!

    Hartelijke groet,

    Gerard en Corrie

  • 26 Maart 2010 - 08:21

    Jos Van Herwijnen:

    Hoi Matthijs,

    Het is een groot avontuur voor je en onvergetelijk.
    Samen met je moeder heb ik je gevolgd, wat een verhalen met die prachtige foto's erbij.
    Nog even en je komt weer naar huis.
    Ik wens je nog hele fijne dagen, pas goed op jezelf en een goede reis.

    Groeten vanuit Den Bosch
    Jos.

  • 27 Maart 2010 - 16:12

    Ton:

    Met groot plezier volg ik je wederwaardigheden van dichtbij-op afstand!Fantastisch wat je allemaal meemaakt.Volgende week zal ik jullie piano onderhanden nemen zodat je lekker vals kunt spelen op 'n zuiver instrument (grapje)! Hartelijke groet.

    Ton

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Matthijs

Actief sinds 27 Nov. 2009
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 37402

Voorgaande reizen:

08 Januari 2018 - 09 April 2018

Zuid-Oost Azië

28 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Ireland

15 Juli 2013 - 28 Juli 2013

Schotland

16 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Wales

18 Juli 2011 - 31 Juli 2011

Engeland

06 Februari 2010 - 05 April 2010

Australië

Landen bezocht: