Hoofdstuk 13 - Twee dagen Blauwe Bergen - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu Hoofdstuk 13 - Twee dagen Blauwe Bergen - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Matthijs Wijgers - WaarBenJij.nu

Hoofdstuk 13 - Twee dagen Blauwe Bergen

Door: Matthijs

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

18 Maart 2010 | Australië, Katoomba

Het is handig als je een reisgenootje weet te vinden, die rond dezelfde periode rond dezelfde plekken wil reizen. Al sinds Lakes Entrance reizen Claudia en ik samen. Tot zondag, want dan vliegt zij weer naar huis, en ga ik naar Melanie.


Blue Mountains betekent voor mij: wandelen, wandelen en nog eens wandelen. Gisteren ruim 10 kilometer gelopen (veel mooie foto's gemaakt). Ik heb wat gepraat met de mensen hier, en zij overtuigden mij om mee uit te gaan 's avonds. We kwamen bij een Pub met een piano op een verhoogd podium... Dus even de Barkeeper lief aankijken en ik mocht voor het eerst in zes weken weer piano spelen! Het voelde goed om weer op de toetsen te rammen, en heb zelfs een staande ovatie gehad van de gasten in de pub.

Maar goed, het was half één voordat ik in het hostel was vannacht en helaas heb ik niet zo goed geslapen, en vanmorgen ging de wekker alweer om 6 uur af, dus meer dan drie uur slaap zal het niet geweest zijn.

Maar goed, Claudia en ik vanmorgen naar Wentworth Falls, een dorpje iets verderop, om vanaf daar te gaan wandelen. Dus ook vandaag weer (heel veel) mooie foto's gemaakt en ongeveer 15 kilometer gelopen. Ik ben nu weer terug in het hostel van Katoomba om bij te komen, straks weer terug naar Sydney.

Ik ben zo vrij geweest een didgeridoo te kopen... Het was te verleidelijk. Dus straks in de trein rondzeulen met een instrument van 1.20 meter... Nu nog maar hopen dat ik hem heelhuids thuis krijg.

  • 18 Maart 2010 - 07:23

    Tineke:

    Wat heerlijk voor je dat weer eens piano hebt kunnen spelen.
    Die staande ovatie zal terecht geweest zijn.
    Te gek dat je een echte didgeridoo gekocht hebt.
    Is het een idee om hem op te sturen?
    Je pakketje is trouwens aangekomen en staat op je kamer.
    Nog heel veel wandelplezier en veel groeten aam Melanie.

  • 18 Maart 2010 - 08:36

    Rieky:

    Ha Matthijs,
    En weer van die o zo herkenbare plaatjes,dat is toch zo leuk!

    Fijn dat je een reismaatje hebt gevonden,toch altijd leuker dan alleen reizen.

    Spelen op een didgeridoo.....Peer oefent nog steeds ;)

    Heel veel plezier nog maar dat zal wel lukken in een stad als Sydney!

    Liefs Riek

  • 18 Maart 2010 - 09:25

    Peer:

    Hey Matthijs,
    Goed van je, om die Aussies eens een lekker stuk piano voor te schotelen. Heb je er ook bij gezongen???
    Nou die dodgeridoo mee naar huis zien te krijgen. (Hij is zeker niet inklapbaar)
    Heb je ook al aan een boomerang gedacht? Maakt wel geen muziek, maar is toch ook leuk.

    Peer

  • 18 Maart 2010 - 10:41

    Tineke:

    Hoi Matthijs,

    Nogmaals een berichtje: Bedankt voor de PRACHTIGE foto's, die stonden er vanmorgen nog niet bij!


  • 18 Maart 2010 - 16:37

    Jan:

    Mooi is het daar, he?
    Ook leuk, dat je weer even piano hebt kunnen spelen. Voelde zeker wel goed. Had je last van stijve vingers, na zo lang niet spelen?
    Succes met het sjouwen met je didgeridoo.
    Groetjes van ons twee.

  • 18 Maart 2010 - 23:17

    Hans And Kathy:

    you are reminding us of our honeymoon! Many years ago....which we spent in the blue mountains. Living in Houston now we really miss the mountains of Australia. Everything is really flat here. Worse than Holland! Have a nice time with Melanie!

  • 19 Maart 2010 - 09:49

    Frans En Henny:

    ha,matthijs, wat een belevingen!!! mooi land he?
    wij zijn druk met de voorbereidingen, maar eerst nog 'even'. Hopelijk zien we elkaar op sydney airport, maar t is wel krap volgens tineke. we zullen zien. we zijn wel erg benieuwd naar claudia hoor!!!Liefs en nog heel veel plezier,
    Frans en Henny

  • 19 Maart 2010 - 10:55

    Lieke:

    Hey Matthijs,

    wat een mooi verhaal weer een ook weer zulke mooie foto's bent toch wel jaloers hoor. Sanne is op dit moment ook in Sydney misschien komen jullie elkaar nog tegen of kunnen jullie iets afspreken (sannnefaro.waarbenjij.nu) Geniet nog van je laatste dagen

    groetjes Lieke

  • 20 Maart 2010 - 15:54

    Berthy:

    Hoi hoi
    We zijn net terug van een weekje Duitsland rn ga nu als eerste jouw verslagen lezen.Wat geniet je toch en ben je een bofkont.Ik geniet met je mee, ook van je foto's.Nog twee weekjes voor jou en dan vinden wij het ook fijn om je weer "live" te zien. Nog veel plezier!!!

  • 21 Maart 2010 - 19:54

    Gerard:

    Dag Matthijs, nu ik de site weer weet om je logboek te lezen, heb ik in één adem al je reisverslagen doorgenomen. Wat schrijf jij enthousiast en boeiend. En die foto's en filmpjes, geweldig! Ik wens je nog een ontzettend fijne tijd en daarna een behouden thuiskomst. Ik ben benieuwd naar je verdere verhalen. Heel veel groeten, Gerard.

  • 23 Maart 2010 - 22:27

    Floor:

    Hoi Matthijs!

    Leuk om je verhaaltjes elke keer te lezen! En zo herkenbaar! Die foto bij dat hek heb ik ook ;)

    Heb je toevallig ook de Giant Stairway gelopen, bij Echo Point? Die vond ik namelijk vreselijk van beneden naar boven! hahaha

    Heeeeeel veel plezier in Sydney!! Ik kan trouwens straks als je weer thuis bent je tips over Tasmanië goed gebruiken, want ik mag in November 2 weekjes op studiereis voor mn werk!!

    Niet vergeten om even een duik te nemen bij Bondi Beach! :)

    Groetjes Floor

  • 24 Maart 2010 - 07:56

    Alice Aijal:

    Keb je foto's ff bekeken
    Tis echt een super mooi land.
    veel plezier nog.
    Groetjes Alice

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Katoomba

Matthijs

Actief sinds 27 Nov. 2009
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 37417

Voorgaande reizen:

08 Januari 2018 - 09 April 2018

Zuid-Oost Azië

28 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Ireland

15 Juli 2013 - 28 Juli 2013

Schotland

16 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Wales

18 Juli 2011 - 31 Juli 2011

Engeland

06 Februari 2010 - 05 April 2010

Australië

Landen bezocht: